Sjukt duktig kille som gör en stormtrooperhjälm i plåt från den kommande StarWars filmen !

Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Babbel / offtopic » Stormtrooper helmet episode 7
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Sjukt duktig kille som gör en stormtrooperhjälm i plåt från den kommande StarWars filmen !

Gillar hans verktygskombo..speciellt hålpunchen.. 
Snyggt!
Synd bara att den ser ut som den var gjord av plast när den är klar...
Hur cool skulle den inte varit råslipad med detaljer i mässing?? 
Snyggt!
Synd bara att den ser ut som den var gjord av plast när den är klar...Hur cool skulle den inte varit råslipad med detaljer i mässing??
Startrooper /Steampunk edition.. 
Startrooper /Steampunk edition..
Äxaktämäntä! 
Hans ögon visar att han jobbade 4 dygn i sträck....o han skar sej inte en enda gång.

Fränt!
Skitcool i plåtutförande, skulle skapa skräck och respekt på mopedrallyt !

Inga handskar och ingen svetshjälm... bara jag lärt mig svetsa så ska jag börja banka plåt, ska väl inte va så svårt? 
Ren metall är snyggt och han är duktig på sitt hantverk även om det är spacklat och målat efteråt, men ändå ett snyggt resultat kan jag tycka. Nu var detta "Framtid" om vi istället går 500 år tillbaka och dåtidens hjälmar och rustningar så tycker jag detta är underbart hantverk, bara ren plåtarbete, ingen svetsning eller spackel.
Nedan länk är till Toby, en "vän" i England som är "proffs riddare", rustningen är gjord av 2 mm fjäderstål och tillverkad av min granne och vän Per Lillelund Jensen, känd rustnings smed.
Jag tycker i alla fall det är underbart att se när hans arbete framskrider, en dag skall han få lära mig lite mer plåtarbete :-)
https://www.youtube.com/watch?v=wL_yybJ-tNo
Duktig kille och snygg hjälm, men lika ball som originalet är den inte!
Hils
Magnus
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Babbel / offtopic » Stormtrooper helmet episode 7
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.