1

Ja hur dålig är dessa Kina kopior ? eftersom inte allt som lämnar Kina är skräp så undrar jag om någon köpt/provat dessa och kan ge ett ärligt svar

kostar ju mindre än 1400:- styck hemma  ICQ/ab  http://www.ebay.com/itm/40IDF-New-Repla … mp;vxp=mtr

Har förstått att man bör dela dessa och tvätta rent allt samt kontrollera flottörhöjd mm men sen fungerar dessa eller?

If one does not fail at times, then one has not challenged himself.

Early Bay 71a "Polisbussen",  Bubbla 61a,  Bubbla 62a ratlook R.I.P

2

Jag köpte ett par fajs IDF 40 för nått år sen.
Dom är kanon, det var bara att titta igenom dom(hittade inget anmärkningsvärt), bestycka, montera på, ratta in och köra ICQ/ab
Dom har funkat två år nu, utan strul.

Jag har ett gäng riktiga IDF 36 och 40, och jag har inte märkt nån skillnad när jag kör.
Tittar man på, och skruvar med dom så ser man att det är billigare gjutning. Men jag märker ingen skillnad i drift.

Jag monterade ett set EMPI hpmx IDF 40 på min systers buss förra vintern. Det var samma där, bara åk ICQ/ab

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

3

Man borde vända på kuttingen och fråga hur dåliga är amerikanska eftermarknadsdelar typ Melling oljepump. Kineserna har blivit väldigt mycket bättre på ett fåtal år då konkurensen mellan olika tillverkare av samma detalj inom landet vill sälja. Naturligtvis gäller samma lagar här du får vad du betalar för. Har byggt ett otal motorer med både hpmx och Fajs förgasare utan större problem. Dom som klagar har nog samma problem även om förgasaren kom från Italien. Kunskap är makt. Kineserna rättar till saker efter klagomål. Hur är det med danskarna? Har plåten nånsin varit bra från Klokkeholm. Men då händer det fina i kråksången, andra tar chansen och kan tillverka plåt som passar tex Gerson Woffe och finnen. Jag tror att om inte Mahle passar sig så kommer vi om 10 år bara åka med kineskolvar och cylindrar men dom kommer att kosta betydligt mer när dom höjer kvaliten. You snooze you loose.

4

Skåningen skrev:

Ja hur dålig är dessa Kina kopior ? eftersom inte allt som lämnar Kina är skräp så undrar jag om någon köpt/provat dessa och kan ge ett ärligt svar

kostar ju mindre än 1400:- styck hemma  ICQ/ab  http://www.ebay.com/itm/40IDF-New-Repla … mp;vxp=mtr

Har förstått att man bör dela dessa och tvätta rent allt samt kontrollera flottörhöjd mm men sen fungerar dessa eller?

Jag köpte ett par av de där. Beställde på torsdagen och på tisdagen kom DHL-bilen när jag höll på att skotta snö. Så snabb leverans var det! Ser fina ut i gjutningen.
Det som inte var bra var att det är ett hål för mycket i en av förgasar halsarna ICQ/ac
Får klura lite på hur jag skall täta det Default/hmm
Halsringarna är inte heller så tjusiga men det visste jag att de behöver fixas då Landelius visat mig på en tidigare.

Förutom att det var någon som borrat ett hål för mycket så är de ok och trattarna följde med på köpet.
Tyvärr så satt det ett runt klistermärke på paketet som sa att det var belagt med tull och moms.
Men det får man ju räkna med. Dessbättre så var värdet på dessa uppgivet till 20$/st så det blir inte många kronor ICQ/ab

Bubbla -62

5

Intressant, vad var det för extra hål? Eller rättare sagt, var var det extra hålet borrat?
Kan du ta en bild på det?
Man är ju lite nyfiken ICQ/ad

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

6

Det är hålet ovanför(på bilden) eller rättare sagt under blandningsskruvens mässingssäte som sticker ut en bit.
Funderar på om det går att gänga det och dra i en liten skruv med loctite och kapa skallen med kapskiva på dremeln. Blir en jäkligt liten tapp bara Default/hmm
Någon som har en bättre ide'?
Att returnera till Kina känns lite krångligt. Får se om jag skriver något till säljaren.

Post's attachments

image.jpg, 323.78 kb, 1632 x 1224
image.jpg 323.78 kb, 207 downloads since 2015-01-24 

Bubbla -62

7 Senaste redigerad av michaelth (2015-01-25 09:15:46)

chemisk metall man kan ju skära en liten gänga innan om man vill så sitter det bättre...
stora skallar på skruvarna till spjällen..... ICQ/ad försänk och sätt försänkta skruvar..

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

8

Dum fråga kanske men har det hålet någon betydelse ? vart leder hålet ?

If one does not fail at times, then one has not challenged himself.

Early Bay 71a "Polisbussen",  Bubbla 61a,  Bubbla 62a ratlook R.I.P

9

Det är öppet in till gängan för blandningsskruven. Provade att lysa med lampa och då ser man två ljuspunkter. Chemisk metall har jag tänkt på men var lite osäker på om det skulle sitta kvar, men en liten gänga är en bra ide'. Bör ju pluggas då jag tror att det kommer läcka där och inte spela så stor roll hur man än skruvar på blandningsskruven.

Bubbla -62

10

Har också tankar på att ta hem ett par? Vad fick du betala med frakt?

11

kaptenlundback skrev:

Har också tankar på att ta hem ett par? Vad fick du betala med frakt?

2 916,04 Kr ICQ/ab

Bubbla -62

12

Besökte IT-avdelningen på jobbet i dag på jakt efter små skruvar. Fick med mig några som såg ut att kunna passa.
Hittade en som passade perfekt dvs den gick att med lite tryck få att gänga hålet.
Skruven var lite onödigt lång men när jag gängat in den halvägs så gick den av vilket för en gångs skull var bra ICQ/ab
Hade lite superlim på gängan och skruven gick trögt att skruva in så den lär sitta.
Slipade ned det lilla som stack ut med Dremeln.

Post's attachments

image.jpg, 389.45 kb, 1632 x 1224
image.jpg 389.45 kb, 188 downloads since 2015-01-26 

image.jpg, 419.47 kb, 1632 x 1224
image.jpg 419.47 kb, 207 downloads since 2015-01-26 

Bubbla -62

13

michaelth skrev:

chemisk metall man kan ju skära en liten gänga innan om man vill så sitter det bättre...
stora skallar på skruvarna till spjällen..... ICQ/ad försänk och sätt försänkta skruvar..

Angående skruvarna så visst är skallarna stora och jag vet att man kan försänka och slipa axlar och roa sig men det får nog bli i framtiden i så fall. ICQ/ab
Skruvarna är inte större än vad de är på mina italienska Weber men de är faktisk mer lagom i längd Default/yikes

Post's attachments

image.jpg, 592.58 kb, 1632 x 1224
image.jpg 592.58 kb, 190 downloads since 2015-01-26 

image.jpg, 791.09 kb, 1632 x 1224
image.jpg 791.09 kb, 174 downloads since 2015-01-26 

Bubbla -62