Håller på att bli vansinnig!!!
Bytte allt i bromsväg för ca 3 år sedan. Efter det har bilen bara stått och bromsarna vart aldrig luftade och heller inte utjusterade.
Idag var det då dags. Enkel match då jag sätter övertryck på bromsvätskebehållaren tänkte jag. Det här har jag gjort många gånger ensam med gott resultat enda skillnaden att jag då bytt bromsvätska eller bara bytt någon bromsdel och därför behövt lufta.
Nu när jag har luftat allt i rätt ordning (höger bak först, vänster fram sist) så har jag inget tryck på pedalen. Trycker den i botten utan motstånd. Misstänker då naturligtvis att jag inte lyckats fått ur all luft ur huvubromscylindern. Men den tycker jag borde ha blivit kvitt all luft då jag trycksätter allt. Provade att nippeln höger bak öppen så vätskan fick flöda genom en slang, ner i en burk och pumpa på pedalen utan resultat. Gjorde sedan samma procedur runt om. har även lättat på bromsljuskontakterna utan resultat. Allt har jag gjort med trycksatt system och utan hjälp. Tycker att det borde funka ändå utan hjälp.
Hur gör djur?
Glömde en sak. Det är 2 krets system i en fd 1kretsare typ1.