1

Hej! Tänkte fråga om ni har besiktigat bilen på carsect? Bra eller dålig?

2

Bra! På Carspect i Åkersberga jobbar en kille som skruvat folkvagn typ hela livet, så han vet hur dom ska besiktigas. Tro inte att man får igenom vad som helst bara för det, men han tar sej i allafall tid att stå och fila lite i bromsprovaren för att det ska bli bra! Till skillnad från Tyresö, där dom springer och kollar i pärmarna om allt! tror aldrig att dom sett en äldre folkvagn där....

3

med tanke på att du måste vara utbildad bilprovare så kan jag säga att alla som blivit anställda efter monopolet släpptes inte fått besikta bilar än för dom har ingen utbildning.

dom som jobbar hos konkurenter till bilprovningen är ju headhuntade.
dom har utbildningen och får därför jobbet.

så dom som besiktar bilar hos tex carspect har jobbat på bilprovningen innan

a rainy day in the bus is better than a good day in the office
63 splitbuss 74 bay/porsche dh

4

larsson skrev:

I vissa fall ja. I andra fall har de släpat in snorvalpar som precis gått ut skolan...

Mod ä va den fege ta te när´n int törs

5

grop skrev:
larsson skrev:

I vissa fall ja. I andra fall har de släpat in snorvalpar som precis gått ut skolan...

javisst men merparten är ju gamla statsanställda.

a rainy day in the bus is better than a good day in the office
63 splitbuss 74 bay/porsche dh

6 Senaste redigerad av grop (2011-07-18 21:30:17)

Visst. Vet av några stycken som börjat hos konkurrenterna men jag har sett fler "nykomlingar".
Har hört "flera" som gått till andra bolag och ganska snabbt ångrat sej pga arbetsförhållandena.

Å andra sidan så finns det inga konkurrenter här ikring där jag bor men insyn har jag för det.

Mod ä va den fege ta te när´n int törs