1

Har en Oljepump med filter duger en sån på en måttligt trimmad 1600 eller ska jag satsa på nån annan Oljepump med externt filter? Vad rekommenderar ni? Finns det färdiga kit med pump/slangar?? Mycket tacksam för tips!!

2

Om du redan har en oljepump med filter så tycker jag att du ska använda den.

3

Tycker bara att oljefiltret ligger så nära ormboet..... Borde ju vara bättre att ha det typ i hjulhuset.... Finns det inga kit att köpa??

4

Dom kit som finns att köpa brukar ha slanganslutningar med slangklämmor vilket du INTE ska ha. Du ska ha riktig tryckslang med skruvade kopplingar. Vad har du för filter? Kanske du kan ha ett mindre. Kom dock ihåg att du måste ha ett högtrycksfilter som håller för trycket direkt från pumpen.

5

Jag har HP1 filter! Grejen är den att jag håller på att bygga ihop efter ett ramlager ras... Så jag tänkte när man ändå har grejjerna isär...

6

Borra för retur i blocket när du har det delat.Sen kan du plugga den tills du har det som behövs för ett externt filter. Om du har ett HP1-filter så förstår jag att det blir trångt, men det finns ju mindre filter.