1

Ett par alerta ögon (ej mina) uppmärksammade att bensinslangen i gummi bakom bussens bensintank,
en bit på 15 cm mellan själva tanken och kopparröret som sen tar över fram till förgasaren,
har börja spricka på ett ställe. Ditsatt ny för mindre än ett år sedan. Men den biten är utsatt för
väder och vind både när bilen körs och när den står i garaget (bur). Samma gummislang i motorrummet är fortf. fin.

Jag kände hur håret i nacken reste sig för jag är livrädd för att den slangen ska gå. Been there, done that.

Så.

Min fråga. Var köper man bensinslang av högsta kvalité, den som är tygomsluten?

Tacksam för alla tips.

Money talks! Mine always says: "Goodbye"!
Ich versuchte mal genormt zu sein. Das waren die schlimmsten zwei Minuten meines Lebens.
Tra il dire e il fare c'è di mezzo il mare.

1965* 21W Samba (MCode 430 114) - 51 BD Standard Microbus (Type 22A. M62) - 1967 Westfalia pop-top (SÅLD)
* 1965 enligt chassinummer.  Reggad som 1964 - │o\w/o│

2

Vi har typ en uthyrnings firma där de hyr ut skylift, grävskopa och svets osv.
De renoverar lite också och de har den tyg omspunna slangen på meter vara.
Funkar kanon och ser rätt ut också. Så om du har en liknande firma hör med dom.

3

Brukar finnas i båttillbehörsaffärer

Baken sitter där bak ända tills man tar av sig för då kommer den fram ;-)
Mango Klein -61, eh -68
Söker delar till splitbuss -61; inredning brun, plåt, popouts, fälgar.

4

Fino. Tack bägge två. Ska kolla.

Money talks! Mine always says: "Goodbye"!
Ich versuchte mal genormt zu sein. Das waren die schlimmsten zwei Minuten meines Lebens.
Tra il dire e il fare c'è di mezzo il mare.

1965* 21W Samba (MCode 430 114) - 51 BD Standard Microbus (Type 22A. M62) - 1967 Westfalia pop-top (SÅLD)
* 1965 enligt chassinummer.  Reggad som 1964 - │o\w/o│

5

Hydroscand där finns det olika dim

|o\/o|

6

Jag har bränsleslang både på Hydroscand/Hiflex och Biltema....

Tyvärr har en del (samtliga fabrikat!)av dessa inte hållt mer än ca 3 år innan sprickor/läckage !

Biltema säljer idag textilöverdragen slang som du frågar om.....
Förhopppningsvis blir kvaliteten bättre igen, OM ni klagar och håller reda på vart ni köpte slangen !

När jag hämtade bilen förra året ifrån vinterförvaringen, blev den efter uppkörning på släpet ståendes med kraftigt bränsleläckage (på kärran/flaket).
Slang mellan motor och platta hade "torkat", så när jag startade motorn och körde upp startade "hävert" och det fortsatte pissa....
"Kom inte åt" slangen där, samt att jag säkert hade 30liter soppa i tanken, blev att skruva loss och lyfta tanken för att stoppa flödet !

Detta är tydligen ingen prisfråga, utan "vem kan man lita på"  Default/hmm