har ett problem i min radio ( blåpunkt orginal) kan bara få in två kanaler rysk tekno eller finska vädret.. Och ingen av dem är inget att föredra när man åker en stund, sen hur kommer man åt högtalaren utan att lossa hela panelen, dem äldre har en ram man lossa men kan inte finna något sådan på min..
Förefaller som om radion fastnat i AM, lång- eller mellanvågsläget.
Annars är rysk hårdtekno riktigt ballt, dom har en inspelningssudio intill "Traktorfabrik 98" strax utanför Sibridrojsk, men sådan musik avnjuts bäst med såväl öronproppar som skyddskåpor i en extra ljusisolerad GAZ, eller VAZ.
Endast finska sportsändningar överträffar de finska väderleksrapporterna! Börsnytt på finska är en höjdare också, se om du kan ratta in den kanalen
(Ursakta alla finsktalande vänner, men för mig som inte förstår mer än ett fåtal ord och några svordomar på finska språket så tycker jag att finska låter väldigt trevligt och uttrycktsfullt! men jag förstår inte ett dugg, om det inte är en hälsningsfras eller en text på ett elektriskt värmeelement )
Vill minnas att man bara drar radion rakt bakåt utåt, efter det att man lossat inställningsrattarna och muttrarna på axlarna. Kan tänkas att det sitter några plåtbitar som håller den på plats också. Originalhögtalare har jag aldrig haft i min 1303:a så den kan jag inte tipsa dig om.