Ok.
Varningsblink skall du få om du kopplar ihop S med 49a om det andra är rätt kopplat, du kan ju använda valfri strömbrytare, men en med kontrollampa i är ju roligare...
Tänk på att bromskontakterna är hydrauliska, om du har för litet bromsvätska i hbc så lyser inte bromsljuset, men det spelar ju ingen roll för då får du ju inte stopp på bilen ändå...
Det skall väl egentligen vara två kontakter/givare till på hbc, summa tre, dessa påverkas av var sin bromskrets, och är sedan parallellkopplade, så att det tänder kontrollampan om någon krets fallit ur då man bromsar. Den tredje konkaten är bara till bromsljuset.
Jag är inte så bra på de tidigare elsystemen, men jag tror det är så att det ena reläet är ett hel/halvljusrelä, och det andra är till ljustutan... kan det stämma? Ser det originalmonterat ut, eller ser det ut som om någon kopplat i efterhand?
Det finns iallafall några nummer du kan följa.
Strömställaren till ljuset har en utgång som heter 58 den är till parkeringssljus, bakljus och instrumentbelysning. Sedan en anslutning som heter 56, den koppas till 56 på hel/halvljusreläet.
På detta relä finns två utgångar, 56a som är till helljuset, den kabeln passerar säkringsdosan först, och delar sig till två säkringar innan den går ut till lyktorna.
Egentlingen likadant med 56b men den kopplas senare till halvljusen.
Kontrollera först säkringarna och sedan dessa anslutningar.
Det reläet jag kallar för "ljustutereläet" skall påverkas av knappen på blinkerspaken.
Sedan skall du absolut kolla alla jordanslutningarna, dessa heter 31, men särskillt ute vid lyktorna kan dessa behöva fixas till, även reläerna måsta jordas för att funka, och där finns oftast också en "trettioetta".
Både ljusomkopplaren och hel/halvljusreläet har en anslutning som heter 30, den skall kopplas till plus, direkt från batteriet i original, alltså osäkrad, men det är ju bra om denna får en 30A säkring. Den blir en slags huvudsäkring till hela elsystemet (placera en hängsäkring vid batteriet på kabeln som går framåt till säkringsdosan).
Vidare kan du ha en anslutning på något av reläerna som heter S, signal, den skall kopplas ihop med avbländningsknappen på blinkersspaken.
Så långt... Men det är som det är tänkt i original, om någon tidigare ägare varit inne och kopplat så kan det vara litet hursomhelst.
"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."