Vet nån var man kan köpa RainEx?
Ni vet, man putsar vindrutan med det och regnet blåser bara av när man kör.
Modern cars are nothing but visual pollution !
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Babbel / offtopic » RainEx
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Vet nån var man kan köpa RainEx?
Ni vet, man putsar vindrutan med det och regnet blåser bara av när man kör.
fulvariant finns på biltema, turtle har en som funnits på tex på OKQ8
Med vanligt bilvax får man ju samma resultat 
Med vanligt bilvax blir det en "flottig" yta, åker du i solljus och har otur så kommer du inte se ett dugg mer än en väl upplyst vindruta.
fultemas lämnar en mjölkig hinna, du får polera gärnet men en viss mjölkig hinna infinner sig ändå.
Tror att det är Turtle som äger den rättigheten i dag i Sverige. Du skall helt klart... köra på originalversionen Rainex eller numera Turtle som jag tror, det fungera, jag har använt detta i snart 25 år. Jag o min bror hade rättigheten på Rainex i Skandinavien i början på 90 talet och åkte runt och sålde det. Vi släppte det till Huzells någon gång 1994 då vi helt enkelt inte klara av att hantera det i hela Skandinavien, men för den delen har jag inte slutat att använda det. Kört 10 år nu med trasig torkare på bussen utan problem :-)
Hade Rainex på utsidan och Fogex på insidan på slutet av 90-talet, gjorde inget om man hade dåliga torkarblad eller icke fungerande defroster 
Bra skit de däringa Rainex!
Gör man som det står i instruktionerna så blir man nöjd.
Undersökte det i dag på jobbet, Det är Turtle wax som har det. Det ligger i deras nya "exklusiva" Perfect Finish Protect.
Rain Clear Glass Treatment, art. nr 6260, 300 ml flaska, ca PRIS 120:-
Och vem säljer detta?
Konstigt nog verkar inte Jula ha det, de säljer ju annars mkt turtle produkter.
Googla turtle;
http://www.seab.se/produkter/turtle-wax … s-speglar/
Jag tror OKQ8 och säkert andra mackar säljer detta, men utbudet varierar säkert mellan butiker...
Och vem säljer detta?
Turtle wax, nya "exklusiva sortiment" skall bara säljas i biltillbehörs firmorna, proffssortiment som säljs med utbildning. Inte den blå butiken och inte Jula eller Ullared...
lyssna med Merkonomen eller framför allt Autoexperten
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Babbel / offtopic » RainEx
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.