1

Hej.

Jag håller på att slakta min donatorbuss (Late Bay -77) och undrar om det finns något intresse för bakvagnen? När man bygger IRS på Splittbussar, tar man då torsionsröret från Bayen, eller vilka delar används?

Jag orkar inte ställa mig och kapa bort grejerna om ingen vill köpa dem, därav frågan här.

/Jan Dersjö

Bay 78 Kleinbus under uppsvetsning, Bay 77 Donatorbuss (skrotad nu), T23 projekt

2

Ska man göra det enkelt så använder man 68-71 delar då splinesen till torsionsstavarna är lika 50-71.
72-79 Har större diameter på splinesen så stavarna passar inte i en bakvagn till split.
Dessutom är svärden 25mm längre än 68-71, så även om man skulle svetsa dit hela torsionsröret så blir det nog inget bra ändå.
Men släng inte bort grejerna för det, jag behöver ev mittklumpen på röret,bärarmarna, svärd, fästena till bärarmarna och ytterändarna av torsionsröret ICQ/ag

3

Ok, bra info. Tack för den.

Sista meningen indikerar att du vill att jag skär bort hela rasket ju. Jag hör av mig på PM.

/Janne

Bay 78 Kleinbus under uppsvetsning, Bay 77 Donatorbuss (skrotad nu), T23 projekt

4

Ja det är väl lika bra det ICQ/ab