Ett annat tips är att gå lös med slipmaslin på alla delar i tex framvagnen.
På min gatbil tog jag bort 1 kg / spindel fram.
På den tiden jag höll på med orginalskivor och hålborrade skivorna sparade jag 1.1 kg roterande massa ,,,,
För den som är bekväm kan jag nämna att jag 2 uppsättningar spindlemountfälgar liggandes som är över.
Ett par Weld Aluma-star och ett par American racing Torq trust. De första lite kantstötta och de andra riktigt sotig efter en brand.
Bägge med nav för Strangespindle ( tror jag) , möjligen kan de sistnämnda vara för Anglia spindle- men ska de på en bubbla gör man ändå om det ju,,,mv h R
Så kanske man kunde göra förr med skivorna ( läs DRT 3,1)
Ja det går bra att ta bort matrial från spindlana men min bilen gick snabbare med 10 kg bly på framvagnen (jag är inte den första som kommer på det )
Varför S O B tyckte om typ3 trumorna var för dom vägde mindre än Typ1 trumorna (mindre massa förflyttning i starten )
/// Micke
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke
