26

63 Highlight skrev:

Ett annat tips är att  gå lös med slipmaslin på alla delar  i tex framvagnen.
På min gatbil  tog jag  bort  1 kg / spindel fram.
På den tiden jag  höll på med orginalskivor  och hålborrade skivorna  sparade jag  1.1 kg  roterande massa  ,,,,
För den  som  är bekväm kan jag  nämna att jag  2 uppsättningar  spindlemountfälgar liggandes som är över.
Ett par Weld Aluma-star och ett par American racing Torq trust. De första lite kantstötta och de  andra  riktigt sotig efter  en brand.
Bägge med nav för Strangespindle ( tror jag) , möjligen kan de sistnämnda vara för  Anglia spindle- men  ska  de  på en bubbla  gör man  ändå om det  ju,,,

mv h R

Så kanske man kunde göra förr med skivorna ( läs DRT  3,1)
Ja det går bra att ta bort matrial från spindlana  men min  bilen gick snabbare med 10 kg bly på framvagnen (jag är inte den första som kommer på det )

Varför S O B  tyckte om typ3 trumorna var för dom vägde mindre än Typ1 trumorna (mindre massa förflyttning i starten )
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

27

ja så kunde man  göra med  skivorna förr....som jag  skrev " på den tiden"..bla  bla

Vi kör med olika förutsättningar.MIna bilar har alla  motorn fram- behöver inget bly- ändå hänger framhjulen i  luften  150 meter ut

Med vänlig hälsning R

28

Det var någon som läste här och mailade om mina gamla spindelmounts.
Jag ska ta med 2 par beggade spindelmounts till markanden i Nörping i helgen om Ni vill se dem.
Ett par  Weld Alumastar 2.0 och ett par  American Racing 5 ekers.
Kan bara köra med en uppsöttning åt gången ändå.....å bilen står ju mest ändå....

mv h R