1

ska bygga tillbaka en 61:a som fått 62-67 bakljus vid skärmbyte. behöver få tag på kopplingsschema för 61 och även en mall för hur baklysena ska placeras. ny blinkspak med rätt antal trådar är ordnat.

militärhistoriskt intresserad och samlare av svensk militaria t o m 1945. har du nåt? pm:a!

2

hittade lösningen på elen http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=3442

men söker placering av lysen fortfarande.

militärhistoriskt intresserad och samlare av svensk militaria t o m 1945. har du nåt? pm:a!

3

Det här är VW´s instruktion att sätta nyare bakljus på äldre skärmar så då ska det väl gå att räkna ut "baklänges"  ICQ/ag
http://www.thesamba.com/vw/archives/manuals/techbulletins/e12/61_supp2_page2.jpg

4 Senaste redigerad av Björn J. (2014-10-27 14:11:34)

Litet vid sidan om huvudfrågan...
Men jag minns i min barndom hur farsan smygmoderniserade en ännu äldre typ1, pilarna åkte bort till förmån för musöron.
Sedan fick bilen även modernare bakljus. Iallafall musöronen såldes i en sats, med monteringsanvisning, originalkartongen till denna modifieringssats fanns kvar i många år men innehöll då extrastål till hyvlar, om jag nu inte minns fel.
Jag vet att pappa även berättade att han köpte bakljusen i en sats med monteringsanvisning, och plockade fram de gamla bakjusen ur en kartong med en katt på, en batteriförpackning med den svansskjutande tudorkatten... dessvärre slängdes nog dom bakljusen, "kattögonen", bort nån gång på 1970-talet.

Hoppas då att du har blinkersspaken med sex kablar kvar, då den krävs för att blinkers och bromssjus inte skall släcka ut, eller snarare "tända ut" varandra då du svänger och bromsar samtidigt  ICQ/ad .

"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."

5

Lånar tråden lite om det är okej?!
Själv undrar jag om nån har en borrhålsmall el liknande får att montera -62-67 bakljus på en bubbla med -68> baklysen??

6

som jag skrev. rätt spak har jag. vet dock inte vad dom ändrat på i bilen. med lite tur är dom extrakablarna jag behöver kvar.