1

Har någon ett tips, på en gratis bildsida, som ska svälja mååånga meg(GIG) bilder, vara löjligt smidigt att ladda upp, och gå fort att få ut på nätet.

Har någon något tips?

Tack på förh.

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

2

Google har ju Picasa, det är ganska smidigt. Google brukar inte heller snåla med utrymmet.
Flickr ska väl vara poppis också, men jag har aldrig testat det så jag vet inte hur smidigt det är, likaså med

Imageshack.us är löjligt smidigt om man kör med deras toolbar, men bilderna tenderar att försvinna efter ett tag (1-2 år).

3

Photobucket.com använder jag och är väldigt nöjd, finns även som app till Android och Iphone.

4

jag använder mig av klassikern imageshack

www.beachbuggy.se - buggyforum för buggyälskare
vagnpark:
Röd buggy -67 ,Blå buggy -67, Vit/blå/svart buggy -69 under uppbyggnad

5

Jag använder imageshack och har laddat ner programmet rightload till datorn, då markerar du de bilder som ska ut på nätet och högerklickar, sen fixar rightload omformning och till sist kommer det fram en ruta med alla adresser till bilderna.
Äkligt smidigt!

6

Ja kör också med imageshack och det funkar bara fint ICQ/ab

57:a typ1 "Buzen"
62:a typ1 "Caffen"
70:a T2 kleinbuss 221
86:a T3 Dubbelhytt

7

Jag använder tinypic.com, verkar bra for mej

Vw typ1 55,Vw typ1 56 fd callooker(SÅLD), Vw typ1 57 ladugårdsfynd från Nässjö (såld), Vw typ1 57 Öfund ifrån Samsö (DK) 4200 mil, Vw typ1 61,  Vw golf I Öfund ifrån Samsö (DK) 1720mil (såld), vw typ2 t2 71 högtak(såld)

8

Jag vet att du efterfrågade något som var gratis, men alla bilder vill man kanske inte göra offentliga? De flesta bildbanker som är gratis har i det finstilta avtalet lagt till en klausul att alla bilder som laddas ned på deras server tillfaller dom....vill man ha det helt privat får man snällt betala deras avgift som oxå innefattar mer lagringsutrymme samt högre trafikgräns. Så vad man än gör så välj uppladdade bilder med omsorg.

Om du vill ha tillgång till alla dina bilder från vilken dator eller smartphone som helst för att visa valda delar eller dela större filer till andra så skulle jag rekomendera Netgear STORA.
Det är en lagringsenhet som du har hemma men kan få tillgång till var du än är i världen.
Tex, om du inte vill visa hela världen alla dina bilder utan du vill visa någon personligen så är detta sätt ett säkert sätt.
Visst kostar denna sak ett par tusen, men du har total koll på dina bilder. Samt att du har en backup på allt du har i din dator. Vilket kanske är den största vinsten den dag din dator kraschar...

Om du sen ska publicera dina bilder på något forum eller så, så får du använda något av tidigare föreslagna bildbanker.

Bengt i Sala
50 Barndoor Skåp (delägare)   -51 Barndoor Kombi   -55 Barndoor Pickup
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet