1

Jag har funderar på den lätta vägen.
Jag undrar om det finns någon, privat eller firma som mot ersättning kan bygga om min buss från navreduktion till IRS?
Jag har bubbla låda med drivaxlar som ligger och väntar för ombyggnad. jag har också länkarmarna med fjädringen till samma bil.
(Tror det kommer från någon VW 1303.)

Detta besparar mig tid i vinter, som jag nu ser att jag inte har.
Just nu förtar allt varvandet av motorn lite av glädjen att köra VW buss.

Tips eller erbjudande, skicka PM eller 0705-315540

Många tack /Bengan

2

Dom här kanske

http://www.bugnbus.se/

3

Så här kan man göra:
http://www.wagenswest.com/how_to/how_to … rs_kit.php

Ät gul snö, det kan vara öl.

4

Tack för tipsen.

Bugnbus var bokade långt fram, jag skall höra av mig senare om det finns tid.

Wagenswest såg intressant ut men det görs ju inte på en dag heller.

Funderar på att kanske konventera till straight axle i stället,
verkar lite mindre besvär, men tiden är ju knapp ändå i vinter.

Inget annat tips, på någon som har tid över?

5

Jag satte 195 80 R15 däck bak på min splitbuss med -63 låda på med reduktioner.(tror detta är den splitbuss låda med bäst utväxling på) jag har inte stört mig på att den varvar i alla fall!

Detta känns som en enkel väg för mig, vad har du för bakhjul på bussen?

6 Senaste redigerad av lasslo (2014-10-22 16:18:43)

bekar skrev:

Wagenswest såg intressant ut men det görs ju inte på en dag heller

Jo, faktiskt.
Har du bara alla grejor som behövs så gör du det lätt på en dag.

Det enda som behövs, förutom irs delar och bromsar, är vanliga verktyg, ett par händer som kan hantera vanliga verktyg och en knapp dags skruvande ICQ/ab

Det är faktiskt riktigt enkelt. Tyvärr så har jag tusen andra grejor som måste göras i vinter, så jag har inte tid att hjälpa dig

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"