1

Tängte byta låda i min 58 buss för den väsnas och har för låg utväxling.
Man kan ju byta till en bubblalåda och ta bort reduktionsväxeln men hur gör man om man inte vill sänka, vill ju kunna köra lite backcountry :-D

2

Då är IRS konvertering med bussgrejor(68-69) den bästa vägen att gå.
Jag tror att du kan åka typ1 IRS oxå, om du kör med bussens längre drivaxlar.

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

3

Kan jag behålla orginalbromsarna då eller måste jag byta dom också

4

Jag kör typ1 IRS och har behållt en del av orgbromsarna. Kolla in min projekttråd "surfbussen" så ser du hur jag gjort.
Men jag tror att du kan behålla mer grejor om du kör typ1 IRS. Din buss är ju äldre än min, så dina trummor ska passa rakt på typ1 splinesen. Men du får svarva av en bit på "konen"(där axlen går igenom trumman.
Sen får du bygga om bromsskölden lite, se tips på hur jag gjort i min tråd.

Förövrigt så är det nog bara att använda org bromsarna.   

Kör du med typ2 grejor så kan du inte använda så mycket av dina org bromsar.

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

5

Ok. Så den baylådan jag har och en bakvagn från en typ1a blir bra alltså

6

Jag kör typ1 låda, så jag vet inte hur typ2 lådan passar. Men det bör väl gå?
Sen typ2 drivaxlar om du vill köra org högt.

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"