Tråkigt med branden. Kommer ihåg bilden från en Bug Run artikel på 80-talet. Tyckte den var jättefrän då! Bifogar en bild jag tog i USA 1988 där man kan se två Typ 3 cabbar (som inspiration):

Insta: @tob_356
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » VW type 3 Cabriolet bygge 1984-85
Sidor Föregående 1 … 5 6 7 8 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Tråkigt med branden. Kommer ihåg bilden från en Bug Run artikel på 80-talet. Tyckte den var jättefrän då! Bifogar en bild jag tog i USA 1988 där man kan se två Typ 3 cabbar (som inspiration):

Tråkigt med branden. Kommer ihåg bilden från en Bug Run artikel på 80-talet. Tyckte den var jättefrän då! Bifogar en bild jag tog i USA 1988 där man kan se två Typ 3 cabbar (som inspiration):
Det var trevligt med en lite inspirations bild från 80-talet
Nu kommer en liten update

Jag har börjat nästa upp fram balken till suffletten

Baksidan arbetas det med nu

En test av kanten
Den passar inte 100 men den skall nu helsvetsas så vi får se hur passar sedan efter det
Den passade ännu sämre innan jag börja nästa baksidan så med lite tur så passar den bra annars blir det riktning

sufflett kanten ihop fälld

Ut fälld

Halv vägs nere
Jag skulle visat hur den skall sitta bilen men det gick inte att plåt när man är själv
/Stefan
Och en blid med lite av stagen på kanten

/Stefan
Elektrisk kanske 
Elektrisk kanske
Troligen inte men kanske gasfjädrar
Var på takbågarna till sufflettställningen

Detta är bågen som skall sitta stagen främst

Jag rullar dom i engelskahjulet

Jag har ett special under hjulsystem med 2 under hjul
/Stefan
intressant lösning.:D
Här kommer lite uppdatering

Kanten efter helsvetsning
klart bättre än efter nästningen dock behövdes lite ringning

Slipad
sedan mer riktning

Börjar med kanterna längst fram och svetsar fast dessa i fram kanten

monterar upp stagen och resten av ena kanten

Här är båda kanterna uppe sett bakifrån
/Stefan
Mmmm, nu kan man se hur det är tänkt 
mer bilder på bygget av suffletten

så har ser det ut med suffletten fälld åt fel håll

lite halv skrynklad

fram ifrån fälld

från insidan

så har skall den ligga i nedfällt läge i bilen
/Stefan
Lite uppdatering

Suffletten uppe med bubbel tak för att de en känsla av tak
Suffletten sitter ca 13mm för högt i bakkant så det behövs fixas lite så att fästena kommer rätt

Jag skar bort en hel hög gammal plåt i sidorna
Bilen kommer med den nya suffletten få troligen bra mycket bättre baksäte då det gamla var väldigt smalt
Skall fixa lite fyrkantsrör som infästning av suffletten
Vilket kommer att styva upp dörr stolparna lite också
/Stefan
Bra kämpat, kul och se att du ä på gång med cabställningen,går själv och klurar hur göra ? Finns ju en del annat och pula med ännu. Saknar tyvärr utrymme i garaget för liknande övningar. Trevligt gubbdagis ni hade och lycka till. / Lelle
Bra kämpat, kul och se att du ä på gång med cabställningen,går själv och klurar hur göra ? Finns ju en del annat och pula med ännu. Saknar tyvärr utrymme i garaget för liknande övningar. Trevligt gubbdagis ni hade och lycka till. / Lelle
Det var trevlig besök du gjorde i sommras.
/Stefan
Nu till uppdateringen

Jag hade lite hjälp i dag
Andreas svetsar lite i typ 3:an det behövdes svetsas lite innan vi sätter in fyrkantsrören
Det var "lite fula svetsar mm på detta gamla bygge"

Nu är ett fyrkantsrör i bilen skall svetas mer och slipas också
Rören är 30x30x1,5mm

Svetsat och slipat

Fyrkantsröret i på passagerarsidan också dock skall slipas mera.
En liten hint på vad som är på gång
http://i1019.photobucket.com/albums/af3 … b6cfad.jpg
tryck länken och titta för den som är nyfiken
/Stefan
Lite mer bilder från i dag vilket blir dom sista i år

Sufflettställningen ligger ner för test

Uppe
Snart skall fästena svetsas fast det behövdes lte justering av vindruteramen så inte den sneddar i bilen
/Stefan
Ser bra ut, och shoeboxen ser ut att mysa och vem skulle inte med en sida med x:71 bredvid sig 
Tack för komentaren
vi får bjuda på en närmare bild på sidan med kompressorn

Det är en borrad ock strokad 239 cuIn som nu är 284 cuIn med en GMC 371 kompressor
och den är till den shoppade shoeboxen
Över till suffletten
Nu ligger ställningen uppe och skall svetsas fast i bakkant så den sitter fast snyggt i bilen

nu är sen tiggad fast i fyrkantsröret

Så här ligger den i nedfällt läge
det behövs görs lite mer så att det blir mer plats för suffletten i bilen

så jag skär lite mer än det var tidigare ut skuret

Nu är hjulhusen svetsat nu skall bara täck plåtar så att luft kanalerna blir täta fixas
/Stefan
Lite uppdatering

Nu sitter plåtarna i mot luft kanalerna i bilen
Skall bara slipas svetsarna
Det tar sig sa.....cab-ägaren
har du någon plan på när helst få den färdig.. Tja förutom till Bug Run. .?
eju som med många projekt mycket tid på smått...... Suck..
Här ingen tid plan då jag har en del andra projekt
Som tex. shoeboxen i bakgrunden
Och tänkte jag skulle fixa några så grejer mina andra gamla bilar
Vi får se
För ögonblicket är det Typ 3:an som gäller
/Stefan
En sida med tryck
Kul cabbygge. Liten undran? Är du nöjd med Tigen? Har funderat på att köpa en likadan. Är ju bra priser på dem.
/Per
En sida med tryck
Kul cabbygge. Liten undran? Är du nöjd med Tigen? Har funderat på att köpa en likadan. Är ju bra priser på dem.
/Per
Tigen funkar fint
Har provat att köra aluminium men det är lite jävligare om det är fel inställt eller skit bakom spakarna eller inte tillräckligt ren då jag inte hade någon rostfri stålborste att borsta innan med vilket brukar göra underverk
måste öva mer
/Stefan
Nu tar vi en uppdatering här

då det en gång i tiden gjordes ett litet för sök att sätta dit broms servo från 412 ser det ut så här i bagaget fram

Jag skar bort lite om byggnad och fula lagringar så nu skall detta fixas någon dag
/Stefan
PeRi skrev:En sida med tryck
Kul cabbygge. Liten undran? Är du nöjd med Tigen? Har funderat på att köpa en likadan. Är ju bra priser på dem.
/Per
Tigen funkar fint
Har provat att köra aluminium men det är lite jävligare om det är fel inställt eller skit bakom spakarna eller inte tillräckligt ren då jag inte hade någon rostfri stålborste att borsta innan med vilket brukar göra underverk
måste öva mer
/Stefan
Gott! Ja övning ger färdighet och här får du mycket övning. Resultatet ser ut att bli bra.
Sidor Föregående 1 … 5 6 7 8 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » VW type 3 Cabriolet bygge 1984-85
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.