1

Funderar på att bygga en ny motor och velar lite mellan att köpa nytt Autolinea-block eller bygga på ett WBX-block.
Det hela beror nog i slutändan på om jag hittar ett anständigt block att bygga på, så om någon har (helst) bara ett block 1,9-2,1l eller om det kniper en motor som kan slaktas, så hör av er.

Skicka PM, forummail eller ring/SMS:a på 076-126 93 45.

/Peter

Ännu vet ingen hur en gammal folkvagn kan bli!

2

Det är lite krångligare med konverteringen till Typ1 med 1,9-blocket har jag fått lära mig. Dess ramlager 1 har mycket större ytterdia än 2,1.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

3

Aha, då så, då är det 2,1:an som gäller. Borde väl dessutom vara den motortyp som är enklast att hitta.

Ännu vet ingen hur en gammal folkvagn kan bli!

4

Svwerker skrev:

Det är lite krångligare med konverteringen till Typ1 med 1,9-blocket har jag fått lära mig. Dess ramlager 1 har mycket större ytterdia än 2,1.

Vad är problemet mer exakt, och dess konsekvenser?

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!

5

Mogge skrev:
Svwerker skrev:

Vad är problemet mer exakt, och dess konsekvenser?

Att det är svårt med lager. Jag kommer inte ihåg exakt hur stort hålet i blocket är men i 2,1-blocket går det att använda Typ1 + 1mm överdim och resten Typ1 när man stoppar i en Typ1-vev.
1,9 har ett mycket större hål och då tror jag inte att det finns några färdiga lager.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G