1

Hallå kamrater! Hade en liten fundering kring domkraftsfästet på min typ 1 56:a. Måste man ha dom av någon anledning eller kan man ta bort dom? Kör ganska lågt och slår i dom lite ibland och vill inte att dom ska rycka med bitar av plattan ifall dom "fastnar" mot något.. Men bes säger väl ingenting och fotsteget vilar väl inte på det?
Jag använder dom aldrig när jag lyfter bilen heller..

Mvh Kristofer

Det gick inte fort och inte blev det bra heller...

2

Nej dom kan du ta bort, men jag har mina kvar (även ett fram) då det inte finns en möjlighet att få in en vanlig domkraft under och originalet går att sparka in när den är i nedersta läget Default/hmm

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

3

Johan W skrev:

Nej dom kan du ta bort, men jag har mina kvar (även ett fram) då det inte finns en möjlighet att få in en vanlig domkraft under och originalet går att sparka in när den är i nedersta läget Default/hmm

Ok, ja jag brukar köra upp min på egenbyggda små ramper så jag får under garagedomkraften, men får man punka ute längs vägen så är man ju rökt  ICQ/ae
Tackar för svaret, då vet jag hur det ligger till!

Det gick inte fort och inte blev det bra heller...

4

ett tips för er som kör lågt utan att behöva ta med plankor mm. en vanlig gammeldags sax domkraft, går in under stötfångarjärnet, hissa nåra cm, sen kan man lägga nåt under o ta nytt fäste under framvagn.

58 busbil
60 dh-splitt
formel vee, snart på väg

5

Plankor har man ju med ändå, ifall man fastnar ICQ/ae

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage