1

Hej håller just nu på att försöka lufta/avlufta bromsarna på min bubbla, men har stött på problem.
Det som händer är att det helt enkelt inte pressas fram någon bromsvätska till hjulcylindrarna, med undantag för vänster fram.
Har testat använda pump för att "dra fram" bromsvätskan med det kommer bara luft. Även testat öppna nippeln-trampa ned-stänga- släppa pedalen- och fortsätta så, men utan positivt resultat. Samma nivå i bromsvätskebehållaren under användning av båda teknikerna. Alla backar är utskruvade.

Har innan bytt hjulcylindrar och backar på alla hjul, bromsslangar fram, det yttersta bromsrören bak och bromsljuskontakten.
Ska tilläggas att allt fungerade innan jag skruvade lös för att byta. Bubban är en 64a, hoppas att någon av er kan ha en ide på lösning som fungerar!

2

Justera pinnen som går in i cylindern från pedalen. Troligtvis är denna för "lång" idag, så ingen (tillräcklig mängd) ny vätska hämtas upp av kolven.

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

3

25hpman skrev:

Justera pinnen som går in i cylindern från pedalen. Troligtvis är denna för "lång" idag, så ingen (tillräcklig mängd) ny vätska hämtas upp av kolven.

Njaa...Den pinnen ska man inte röra om man inte bytt huvudcylinder och är säker på att pinnen blivit för lång!

4

Testat att pumpa med ena nippeln öppen bak ? har varit med om samma fenomen och då körde jag med nippeln öppen tills det började spruta där bak då började jag lufta som vanligt.

Sedan brukar det funka bättre om man verkligen släpper upp pedalen helt mellan varje pump så man inte sitter och tok pumpar med halva pedalen bara typ.

5

abberocks skrev:

Testat att pumpa med ena nippeln öppen bak ? har varit med om samma fenomen och då körde jag med nippeln öppen tills det började spruta där bak då började jag lufta som vanligt.

Sedan brukar det funka bättre om man verkligen släpper upp pedalen helt mellan varje pump så man inte sitter och tok pumpar med halva pedalen bara typ.

Yep har testat det håll på i 3-4 minuter med fulla rörelser på pedalen utan resultat. Det som jag gissar händer egentligen är att bromsvätskan bara far fram och tillbaka i rören utan att nå hjulcylindrarna. Jag ska tänka över att testa sätta tryck i bromsvätskebehållaren ochså, samtidigt dom jag suger ut från hjulcylindrarna.

6

Om huvudcylindern är gammal och du har trampat pedalen i bott kan tätningarna i den fastna i bottläge.
Lossa ett rör på hbc:n o kolla om bromsvätskan rinner igenom.
Om den funkar kolla så att du verkligen har spel på pedalen som 25hp skrev, och du kan se om du tar bort gummitutan på den inne i bilen så kan du se att den går tillbaka i ändläget.
Är allt bra så långt öppna luftnippeln h bak o låt stå en stund.
Stäng nippeln, ta hjälp av en kompis, tryck ner pedalen öppna nippeln o stäng pedalen ska fortfarande va nedtryckt.
Upprepa ett par gånger ta sen v bak, h fram, v fram.
Obs det är inte säkert att du får fram bromsvätska än.
Men nu går du till h bak o kör på tills du får fritt ifrån bubblor i vätskan upprepa som innan med de andra tills alla bubblor är borta.

1500 Variant -63
Vw 1/11 -58
Panel -65
1300 limousine -66 såld sedan länge:'(

7

Tack för utförligt svar torpa, ska göra en koll och testa imorgon!