Någon som har koll på hur mycket skillnad i bestyckning det är för den moderna bensinen som har en del etanol i sig? Behövs lite större huvudmunstycken än med gamla tiders bensin, eller är skillnaden försumbar?
Insta: @tob_356
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » Förgasarmunstycken och modern soppa
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Någon som har koll på hur mycket skillnad i bestyckning det är för den moderna bensinen som har en del etanol i sig? Behövs lite större huvudmunstycken än med gamla tiders bensin, eller är skillnaden försumbar?
Det är ju 5% etanol i bensinen, och för att köra e85 bör man ju gå upp i mynstycke ca 30%. Grovt räknat bör man ju gå upp ca 25% av 5% dvs 1, 25%.. försumbart skulle jag säga.
Om det sitter 130 i fuggen så motsvarar det 132,5 med dagens soppa
/// Micke
Tack! Ingen jättegrej alltså.
Jag har bytt munstycken på några bubblor både 30 hk och 1600 motorer för att bli av med dålig reaktion vid gaspådrag och för att få rätt färg på stiften. Det har hjälpt vid samtliga fall. Jag har gått upp en eller två storlekar.
Tänk på att ormbo och öppnare luftfilter direkt kräver större munstycke.
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » Förgasarmunstycken och modern soppa
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.