1

vad är det för storlek och gäng på dessa på en 61a?  typ1

typ1 57, 66 typ14 68
typ2 65, 75 typ3 62 typ4 73
Och husvagn 65.

2

vw raggarn skrev:

vad är det för storlek och gäng på dessa på en 61a?  typ1

Om du menar till rören så är det M10 x 1

3

Han kan kanske mena luftningsnipplarna? De är väl 7 mm?

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

4

25hpman skrev:

Han kan kanske mena luftningsnipplarna? De är väl 7 mm?

Ja,men det finns andra dim på piratcyl.

5

ja förlåt till broms rören

typ1 57, 66 typ14 68
typ2 65, 75 typ3 62 typ4 73
Och husvagn 65.

6

vw raggarn skrev:

Dom jag själv använder när jag gör rör heter M10x5x16,7.

7 Senaste redigerad av kee (2011-07-04 20:16:14)

stickan skrev:
vw raggarn skrev:

Kan du förklara detta? Felskrivet eller skrivet på ett annat format? Du skriver ju själv M10x1 högre upp och det är den sanning jag känner till. Att längden är 16,7 är jag också bekant med.

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

8

kee skrev:
stickan skrev:
vw raggarn skrev:

Kan du förklara detta? Felskrivet eller skrivet på ett annat format? Du skriver ju själv M10x1 högre upp och det är den sanning jag känner till. Att längden är 16,7 är jag också bekant med.

Ja,det är skrivet så på påsen.M10x1 är gängan och som du själv säger är längden 16,7.Sen är 5 mm måttet från nippelns framkant till där gängan börjar...

9

Aha! Då har man lärt sig en ytterligare detalj om bromsrörsnipplarnas innersta hemligheter.  ICQ/ab Enklast är ju annars att försumma alla dessa mått och slänga sig med termen "A-nippel" som sitter på vartenda tyska bil jag kommit i kontakt med, några utomtyska också såklart... Kanske måste man fortfarande speca om det är invändig eller utvändig gänga, men på folkor har vi väl bara utvändiga nipplar?

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

10

kee skrev:

Aha! Då har man lärt sig en ytterligare detalj om bromsrörsnipplarnas innersta hemligheter.  ICQ/ab Enklast är ju annars att försumma alla dessa mått och slänga sig med termen "A-nippel" som sitter på vartenda tyska bil jag kommit i kontakt med, några utomtyska också såklart... Kanske måste man fortfarande speca om det är invändig eller utvändig gänga, men på folkor har vi väl bara utvändiga nipplar?

Ja,A-nippel går åxå i alla väder om man ska ha nipplar till sin VW. ICQ/ab