1

Finns det någon i Sverige som kan bromsa lösa Vw
motorer?

2

Stickan?

Mera känd som jb...

3

JPM borde kunna, Johannes bromsar ju sin encylindriga VW utvecklingmotor frekvent. Har bestämt för mig att jag sett en bänk där ...
Jag blir mäkta förvånad om han stoppar den i bil på rullarna varje gång.

Don´t Forget To Do A Budget ...
Then Triple It To Get The VW U Think U´ll Have ...

Under construction:
Original lookin' T1 - 57 oval body on modified - 66 pan.
Motordesign by JPM, Transmission by H.E.A.T. ( M.H.).

4

Xtreme-Street-VW skrev:

JPM borde kunna, Johannes bromsar ju sin encylindriga VW utvecklingmotor frekvent. Har bestämt för mig att jag sett en bänk där ...
Jag blir mäkta förvånad om han stoppar den i bil på rullarna varje gång.

JPM har ingen bromsbänk. "Bänken" med den encylindriga motorn är ett svänghjul som varvas upp.

Ännu vet ingen hur en gammal folkvagn kan bli!

5

Aha, så simpelt? Tack för rättelsen Peter.

Don´t Forget To Do A Budget ...
Then Triple It To Get The VW U Think U´ll Have ...

Under construction:
Original lookin' T1 - 57 oval body on modified - 66 pan.
Motordesign by JPM, Transmission by H.E.A.T. ( M.H.).

6

Jag bromsade lös motor hos Per Eriksson i Borlänge för ca 10 år sedan. Tror han håller på än.

7

Jensas speedshop i Sävar. En bra bit på att åka iofs.. men jag tror att han kan göra det mesta inkl bromsa motor.

Hans tråd på sävarturbo forum:
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph … mp;t=18435

8

Var tog JPM's gamla bänk vägen? Han hade en innan det nya byggdes och landsvägen installerades, den stod i bromsrummet ett bra tag men nu har jag inte sett den på länge, värt att kolla upp kanske.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

9

Ja V8 bänkar dräller det ju av. Dom kanske kan sätta upp en vw maskin likväl. Isåfall finns ju Nilsen i Dalarna oxå.

Mera känd som jb...

10

Jag har en bromsbänk för VW och Porsche-motorer. Dock inte färdiginstallerad pga tidsbrist. Det är en Amerikansk Stuska från 1975 som är obetydligt använd. Jag tror att det finns bild på den i boken "How to hotrod VW engine"..

11 Senaste redigerad av H.Sundqvist (2014-08-24 18:40:26)

Leif Lindell i Jättendal har haft en bromsbänk, om den är i drift och kan ta VW-motorer vet jag inte.  O7O-2448847 så vet du svaret, dock hör han lite dåligt men kanske värt ett försök ICQ/ab
Annars kan jag säkert kolla upp det genom farsan om intresse finns.

12

Tack för tips och info, bara nyfiken vilka alternativ som finns.