1

Börjat med att lufta bromsarna och fann att bak trumman inte satt som den skulle trodde att muttern var lös så fram med 46an i stora hylssatsen men tog ej gänga, vaf f-n gör man...... byter yttre axeln (känns klokast) eller svetsar på och gängar om?

Var hittar man reservdelar?

Nån som har?

//micke

If it sounds good it is good!

2

tja svetsa på en axel vill man inte... bäst skaffa en bättre axel ..

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

3

Ta kontakt med enkrona här på forumet, han kan ha en stubbaxel till dej. Min NOS stubbaxel jag hade gick till Vwgorans Danska.

Men tänk på att utförandet skiljer genom åren.

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

4

Tack grabbar, min är en 64:a är det något man bör kolla där vet att det var någon sorts brytnings period ungefär där vid 1964..

//micke

5

Det var en -64:a låda som han fick av mej, med stora 46 muttern på. Du får dra loss ett stållock på baksidan av red.vxlhuset, innanför där sitter en stor mutter, tror det var en 52:a, denna måste lossas o avlägsnas innan du får loss axeln.
CSP har nya lock i plast att montera sen, så du behöver inte vara rädd om det gamla stållocket.

6

kan ev ha en axel..  kan kolla skick

7

Nu har du säkert totalhaveri på dina gängor (det låter så), men jag har räddat en hjulaxelgänga med gängfil.

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

8

Du kan få en komplett låda(utan noskon) av mig, OM du hämtar i skåne. ICQ/ae
Från en 65a, tror jag? Eller hur var det Tomas?

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

9

vwfreak skrev:

kan ev ha en axel..  kan kolla skick

Det är schysst Tobias, kolla upp kanon om du hittar nåt!

25hp, jag tackar för svar och ska kontakta enkrona om inte Tobias hittar nåt.

Kee, det var som du mycket riktigt trodde helt bortnött allt i gängväg, förmodligen dåligt åtdraget..

//micke

10

lasslo skrev:

Försöker du komma undan så enkelt....ånäää  ICQ/ad

11

25hpman skrev:
lasslo skrev:

Försöker du komma undan så enkelt....ånäää  ICQ/ad

Jag kan väl göra vad jag vill med den när jag väl hämtat den, jag bor ju oxå i skåne  ICQ/ae

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"