Jag funderar om det finns någon som råkar ha en ram till splitbuss som ligger och skräpar? Det är inte bråttom alls, och den jag redan har kanske går att rädda. Men troligen inte. Tänkte bara checka läget inför ett kommande projekt 
Det kan vi väl ordna. Men då blir det din tur att köra söderöver...
Hel botten från skrotad -60:a buss. Lastrumsgolv kass, utriggarna borta, men huvudbalkarna o allt därimellan är friskt. Annars finns allt med från frambalk till bakre ändan...står utomhus men på stenblock. Ska bara hämtas hem från Småland...men då är det ju närmre för dej.
Chassiet kostar 500:-, tipset kostar 1.000:-....säg till när du är mogen, så bokar jag tid. 
Låter ju askalas! Går det att ta på en vanlig släpvagn med lämmar? Det är ju det där jävla E-kortet jag inte har, men borde väl gå att skippa nu med vanlig vagn.
Vi orkar väl lyfta upp den om man är två-tre pers? 
Inte för att lägga mig i, men e kort lär du inte behöva för att köra en ram till en buss Den lär inteväga många kilo! Skulle gissa att över 150kg väger den inte, och typvilken släp du än tänkerdra får du dra 500kg, även om du ska dra med bubblan 
DO IT 
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden
Du får mäta längden på en splittbuss, då vet du om den ryms på ditt släp. Den lär väl vara strax över 4 meter lång med kofångare på (vilket denna inte har) Gubben har traktor o mer grejor från den skrotade bussen, men han är inte billig.
Aha, men då är det väl bara att lägga den mot främre lämmen, sen får det som blir över sticka ut över baklämmen och märkas upp.
Den första augusti var det nå grejs med min syrras lägenhet i Norrköping, man kanske skulle ha tagit i samband med det. Vart i Smalland finns the stuff? 
Blir nog skitbra 
Mmmm...precis. Jag tänkte först hämta den o sen jaga efter nåt lik...men du är ju ung o dum, så du kan gärna få prova.

MIchos....Finns närmare dig och då är det nytt!! för samma peng..
Köp den då, så kan jag behålla min...o Juha tycker att han fick in en femetta. 
Ju närmre ju bättre
Vart finns den, Juha?
Det finns i borlänge hos buss killarna, tommyvw, demian o de boysen har nog sådana liggandes då de tog fram nytillverkade...
Kolla där...
tomas: Ja inte fan tar jag betalt för tips som ja ger iallafall....
Nej, o inte är ni många som reser land o rike runt o jagar delar heller till de som behöver...tror du inte att jag har utgifter i samband med detta eller?
Bensinen är fan inte billig, o det måste gå runt. Men jag ser inga problem i att han handlar där istället...då kan min dröm leva vidare.
Du verkar bara sitta hemma på kammaren o sura för att jag fyndar ute i landet o sen säljer av lite. Ta nu å gå o tvätta av dej den där avundsjukan en gång för alla. Den klär dej inte.
Tomas, du kommer nog att få kränga en hel del grejer till mig som ska hamna på den här bussen om du har och vill
Alla tips och all hjälp är ju av betydelse!
I det här fallet är väl Borlänge ett bra alternativ, då jag jobbar där och åker till och från varje dag.
Tomas, säg till nu du ska på roadtripp till "typ Ljungby" det var längesedan vi var på roadtripp nu 
Tomas:En mer oseriös säljare än dig får man eta efter, vart är antennhållaren, splitskruvarna??vart lovad dem för över ett år sedan, du har fått adress o allt, men icke...
avundsjuk?Nej då lilla du...inte ett alls, måste vara jobbigt att ha en släng av det du har.
Antennhållare o splitskruvar finns kvar. Jag sparar på sånt jag lovat bort...men efter mitt försök att besöka dej, så har du varken mailat eller nåt annat...utom att då snacka skit om mej förstås. Om du tror att du vinner nåt på det, så vet jag inte hur du tänker. Bollen har legat hos dej så länge nu, så att den har tappat luften för länge sen. 
Michos: Jag har ett par lastdörrar, men då de har höga gångjärn, så får du antingen göra om bussen till äldre stil, eller bygga om dörrarna.
Snart Göran... 
Elder style is the shit! 
Elder style is the shit!
Your damn right!
Ska ju uppåt ditt håll om 2 veckor...sätt igång å fundera.
Tänkte glida förbi onsdagsträffen på onsdag om det blir som jag har tänkt. Blir väl att prata med gôbbarna i klubben då
Annars så kryllar de ju här 
Jag är inte helt säker på om det behövs en helt ny ram till bussen. Och ska den i bussen så blir det ändå inte iår. Jag kommer med besked efter att bussen är hemma, så det får bli ett senare projekt att fixa upp ramen hit isåfall. 
Det var inte ramen som jag tänkte på utan dörrarna...kör imorron middag.
Hopps, glömde bort att läsa här.. Aja blir fler gånger