Hej!
Kan man byta /extiterar det/ cylinderfoder till våra motorer?
Jag har ju inte hittat några sådana som reservdelar, och de kompletta cylindersatserna är ju inte direkt oöverkomliga i pris.
Hej Björn
Förr i tiden byte man en cylle Som fanns som reserv del på vw som styck vara
Har du varit i kontakt med Csp om detta för dom har haft delade satser
Vilken storlek är du efter ???
Är det nytt eller beg som du är ute efter ?
/// Micke
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke
Njae.. jag har rivit en havererad AS. En kolv var i det närmaste pulveriserad, och det är tre fina och djupa repor på insidan av cylindern.
En kompis i sthlm-trakten vill bygga om en 1300 till 1600 och ville väl egentligen ha dessa cylindrar, om dom gick att använda.
Skickar PM till dig.
Jag har 4 st cyllar från en 1600 AD-motor liggande i verkstan. Kan kolla skicket på dom i helgen om du är intreserad. Men jag tror dom är ok. Motorn revs pga axialglapp.
5 2014-08-15 15:21:47 Senaste redigerad av Björn J. (2014-08-15 15:26:38)
Jag har 4 st cyllar från en 1600 AD-motor liggande i verkstan. Kan kolla skicket på dom i helgen om du är intreserad. Men jag tror dom är ok. Motorn revs pga axialglapp.
Trevligt, men det är "The Spot" på Ekerö som vill bygga om en 1300 till 1600. Hade lovat honom mina cyllar + kolvar, men nu ser jag att iallafall en av dem är skrot. Jag kan ju fråga honom om det kan vara intressant, eller om han tar kontakt direkt med dig, så fixar jag transporten.
Jag har motorer så jag klarar mig ett tag.
Pm skickat till dig Yardbeat
Pm skickat till dig Yardbeat
Kollar cyllarna idag. Skicka din mail så får du lite bilder ikväll