Hur många bar vågar man trycka in i spolar behållaren? måste besiktiga imörra 
Jag Har för mig att maxgränsen ligger på 2,8 - 3 Bar 
tackar 
Fyll på till den sprängs sedan minskar du lite
..........
hade en mekaniker på jobbet som frågade plåtslagaren hur hårt han skulle spänna centrumbulten på en Ford Mondeo, fick som svar att han skulle dra tills det gick lätt igen och sedan släppa lite, plåtslagaren fick sedan borra ut bulten
Tycker det är häftigt att du har kvar original behållaren och inte fuskar med elpump
Early Bay 71a "Polisbussen", Bubbla 61a, Bubbla 62a ratlook R.I.P
Elpump? Fegisar...
Min original behållare höll inte luften men det var bara att byta ut ventilen så blev den tät. Har inte fyllt på luft, eller vatten heller för den delen sen Mantorp resan förra året och det kommer fortfarande vätska när man trycker på knappen från den.
Ska pumpa imorgon så får vi se hur länge den håller trycket 
7 2014-08-28 15:40:22 Senaste redigerad av qqqqen (2014-08-28 15:46:57)
Hur får jag in luft? Klockan en får på bensinmackar passade inte. Inte heller cykelpumpen på samma ställe. Kanske saknar jag nåt på ventilen?
skruva loss ventilhatten! 
Problemet med detta spolarvätskesystem brukar inte vara att få tanken att palla trycket, utan att själva torkarknappen, med ventilen i, har gett upp för länge sen. Jag har aldrig realiserat min idé om att montera in en microbrytare i originalknappen för att byta ut det tryckstyrda systemet mot ett elektriskt sådant utan att behöva förändra utseendet hos instrumentbrädan.
Men jag håller med, om du vill pumpa så skruva av ventilhatten. 
Min behållare kunde inte hålla trycket då jag fyllde luft i, den började pissa på rutan direkt.
Vad kan det vara för fel då?
Typ 2 -71 baywindow
Oj, vad bra det gick när en gjorde rätt. Fungerar utmärkt.
Sällan sprutet används, men blev stoppad på en så kallad flygande besiktning nyligen och det var den enda som felade... MEN INTE LÄNGRE!
Och besiktningen??? 
Gul-röd-grå-vit-brun-blå Baywindow -71
Vinröd T3 DH -87
Blå/blå T3 Caravelle GL -88
Blå T3 EH *såld
13 2014-08-30 09:25:28 Senaste redigerad av kee (2014-08-30 09:25:54)
Har aldrig fått anmärkning på det på besiktningen, märkligt! Inspektörerna jag haft kanske inte vet hur man gör och tycker det är för pinsamt att fråga? 
14 2014-08-30 09:28:02 Senaste redigerad av kee (2014-08-30 09:28:53)
Min behållare kunde inte hålla trycket då jag fyllde luft i, den började pissa på rutan direkt.
Vad kan det vara för fel då?
Förmodligen är det ventilen som sitter i själva torkarreglaget som inte håller tätt. Vid en snabb check på UN hemsida ser jag att såna saluförs passande både typ1 och 2, men jag är tveksam då jag försökt montera ett reglage från en typ1, men att det inte funkar pga bussens tjockare, vadderade instrumentbräda, men jag kanske har fel? Det var länge sen jag försökte och jag kanske inte minns detaljerna rätt, men jag fick det inte att funka då iaf.