1 Senaste redigerad av Karmann67 (2014-08-11 20:29:52)

Finns det någon som vill dessa. Jag beställde fel, glömde bort mig när det gäller årsmodellerna  ICQ/ac
De här passar 67 och framåt med stående lysen, inte 67 och äldre med liggande lysen. Se länken nedan.
500 kr + porto eller hämtas på plats. Annars skickar jag tillbaka dem eller sparar dem till nästa bil.

Christer

http://www.vwheritage.com/vw_spares_Hea … 648792.htm

Ingenting är omöjligt - det är bara olika svårt....
---------------------------------------------------------------
1500 Kabriolet 1967
Mustang Coupe' 1966

2

Nja de åker nog tillbaka, de passar ju inte 68:a och framåt. Jag ger de en chans till. Annars går de tillbaka

Christer

1500 Kabriolet 1967
Mustang Coupe' 1966

3

Enligt annonsen du länkat till passar dom till liggande lysen ju.
Bubbla fram tillåme 67
Cab fram till 7/67
Splitbuss fram till 7/67

4

Det står så, men har provat ett par gånger och det verkar omöjligt att få till det. Vill inte bända för mycket utifall jag måste returnera dem. Har skickat en fråga till VWHeritage, om hur i hela friden de ska sitta. De ska tydligen passa från insidan, men då finns det små tabbar som troligtvis måste bort. Hoppas bara att de svarar och beskriver hur de ska monteras och om det behövs någon modifiering. Var skitbesviken när jag provade, för jag ville så gärna ha dem på bilen, då jag tycker att de är lite snyggare än de andra 356-gallren. Och så passar det bra med gula lyktglas.

Det kanske är någon på forumet som köpt likadana och fått till det?

1500 Kabriolet 1967
Mustang Coupe' 1966

5

Fick svar från VW Heritage och de har testat också och det är något tillverkningsfel på dem så de krediterar köpet, snyggt. ICQ/ab

1500 Kabriolet 1967
Mustang Coupe' 1966