1 Senaste redigerad av stefan g (2014-08-05 09:45:40)

Har länge fantiserat om hoj och då garagemöjligheterna förändrats blev det dags för ett källarprojekt. En Triumph som då jag köpte den hösten 2013 hade genomgången motor och låda, men såg i övrigt inte särskilt kul ut. Motorn är en Tiger-110 från mitten 50-tal, ramen Triumph sent 40-tal, gaffel från BSA. Det jag gjort är att modifiera gaffelkronan för snyggare placering av styret, bytt tank, sadel, styre och baklyse. Åsså fått lite svartfärg på allt. Skitkul hoj att köra! Man studsar på ganska bra ICQ/ab Lägger upp en före-bild och några hur den ser ut i dag.

Post's attachments

IMG_1770.JPG, 261.07 kb, 800 x 600
IMG_1770.JPG 261.07 kb, 273 downloads since 2014-08-05 

IMG_2293.JPG, 258.16 kb, 800 x 600
IMG_2293.JPG 258.16 kb, 279 downloads since 2014-08-05 

IMG_2387.JPG, 277.41 kb, 800 x 600
IMG_2387.JPG 277.41 kb, 256 downloads since 2014-08-05 

IMG_2388.JPG, 246.16 kb, 800 x 600
IMG_2388.JPG 246.16 kb, 265 downloads since 2014-08-05 

2

Åhh va nice! Så ska en Traja se ut! Har en 66bonne som har stått i kö i några år nu men amerikanerna  verkar bara knuffa han längre bak i kön..å kallar han ungdom!

Typ1 1956
Typ1 1302 1972 x2
Typ 2 deluxe 1977

3

Härlig båge, kul att se och ger bra wibbar.
åkte Tiger110 i ungdomen, då var man lite mer outlaw  ICQ/ag, stelben, långgaffel och raka rör.
nu står en 67:à Daytona (t100r) å samlar damm, startklar men tyvärr inte körd på flera år då tiden inte räcker till.
ljudet från en engelsk twin ger verkligen ståpäls