1 Senaste redigerad av gusten (2014-07-24 14:47:41)

Jag är ute efter att få högre utväxling i min buss, 62:a, UTAN att sänka d.v.s. att behålla reduktionsväxlarna och vill inte heller bygga om till IRS. Alternativet att bygga låda låda finns givetvis med ex. 3.88 eller t.o.m. 3.44 i slutväxel, men om jag vill hitta en original låda med högsta möjliga utväxling så skall det enligt "Thesamba"(se länk nedan) vara från en 63:a eller 64:a. Jag trodde inte att Volkswagen gick tillbaka till 4.37 efter 64 när man infört 1.26 i reduktionsväxlarna året innan men tydligen … eller.

Kan någon bekräfta att låda med högsta utväxling skall vara från en 63:a eller 64:a?

Om det nu är så är det någon som har en sådan liggande, kan ju hoppas på det i dessa tider av straight axel konverteringar?

http://www.thesamba.com/vw/archives/inf … Metric.jpg