Underbart
Jag ska snart slipa lacka vitt samt montera mörkerbelysningen mm
Spännande
1966 1300, 1973 Kleinbus, 2012 T5 biogasbuss
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Ambulans VW model 271 "Belinda" ska hon heta
Underbart
Jag ska snart slipa lacka vitt samt montera mörkerbelysningen mm
Spännande
Som jag har förstått det så ska det vara en sån här men med röd lins istället för blå. Denna finns till salu men med blå lins... Jag är oerhört tacksam för tips om vart jag skulle kunna hitta en med röd lins eller en lös röd lins så jag kan byta bort den blå här i såfall.
Denna kan vara på ingående nu
Är inte 100% säker på om det är rätt men tills vidare så

Saftblandaren på plats
iallafall löst ovanpå för att kolla looken
Lite mer vitt kommer fram bakom den vidriga blåa färgen
Har gått över från våtslipning till torrslipning med olika resultat som ljusblå snorkråkor och ljusblått slipdamm överallt.
du får sätta en fordonshöjds dekal inne i hytten.. så du får behålla blandaren
du får sätta en fordonshöjds dekal inne i hytten.. så du får behålla blandaren
Bra tips hörru! 
En tidigare patienter kom på besök, hen var inte så pratsam men lyckan var stor 
Iväg för proffshandläggning och lackering till www.rblack.se
Det var otroligt halt och rätt spännande färd även om det var bara ett par kilometer. Lite tur att det var nysandat runtomkring 
fortfarande helvit som gäller?
fortfarande helvit som gäller?
Jajamensan, snarare ambulansens krämvit, 115 Ivory (Ambulance) enligt thesamba 
Ja den var inte vit.. 
Kommer bli så jäkla bra oavsätt.
I går var jag på tour i gamla Bodens sjukhus förråd, eller resterna av det rivna centrallasarettet. Jag fick köpa lös en del prylar manicker verktyg mm för några hundringar som ska fylla lådorna i ambulansen. Tydligen finns sååå mycket mer än vad jag hann med att se men kanske en annan gång.
Förråden är ju bara en snorloska från mitt arbete så det borde finnas möjligheter där 
Medan bussen är på lackfirman uppdaterar jag inredningen med lite målarfärg och byter lite trasiga träbitar. Blir så trevligt
Hoppas den blir klar snart - Blink-blink

Idag fick jag dekalerna, inte reflex som jag beställde men jag har gett dom "backjobbläxa" 

Nu händer det saker i RB Lack´s lackbox
www.rblack.se
Kvällens mek slutade med 4 stygn i fläsket just norr om knäskålen. Vass Morakniv och dålig arbetsställning blir ofta så... Måste skaffa nål och tråd i ambulansen
Men doktorn på vårdcentralen tyckte nog det var bättre att komma förbi honom när det gällde sömnad på människor 
Ush då.. alltid ha kniven i sin *beep*... förutom när den används 
Hoppas fläsket läker som det ska
och nu ett dygn senare borde du ju ha någon bild att visa från lackeringen. 
Gjorde en liknande fadäs i lördags vid underhållsarbete på Kopparberg bryggeri,körde rondellen i tummen,blev tre stygn o en penicilin kur då jacket gick in till benet.
Ajajaj barken, men shit happens.... Anders, bilder från lackeringen kommer inte än då det var endast taket som fick smaka sprutan igår och RB ska på annat uppdrag i ca 2 veckor framåt. Så vi är i väntans tider när det gäller ambulansen 
Lite progress i projektet, stygnen i knät är borta och arbetslusten är obegränsad
I går fick jag bort resten av den fastlimmade golvmattan från bänkskivorna, utan att använda kniv
Värmepistol och spackelspade var mycket smidigare.
Sedan fick jag testat färgburken på ena stolsunderredet. Gladpack kan användas till mycket - denna gång blev det maskeringsplast 
Lite mer inredning målade och tvättade. BlodtrycBlodtryckksmätaren fick jag av en god vän och båren köpte jag av en trevlig tysk på ebay
Snart dags för montering hoppas jag, väntar på lackfirman och om det stämmer ska BAYLINDA vara klar typ till veckan.
Titta vem som kom på besök, resterna av 91:an kanske 
Lite allehanda medicinsk utrustning är också på plats från gamla Centrallasarettet i Boden.
Besiktning bokat 9 maj på morgonen
Så här såg det ut då jag loggade in på Opus:
Fordonstyp: Lätt lastbil
Märke, modell: VOLKSWAGEN TYP 271
Årsmodell: 1969
Färg: VIT
Status: ITRAFIK
Besiktningsperiod: - 2001-07-31
Körförbud: 2001-07-31
Var och jobbade lite med Baylinda idag, om det går vägen så kan hon lackas i morgon. Fälgar och smådetaljer kanske får sig lite färg idag. Jag lämnade billackeraren ifred så jag får se i morgon eftermiddag
Hoppas för jag har lite montering och om allt går riktigt bra så ska hon vara med på bilutställning till helgen
Utställningen är i ishallen i Boden lördag och söndag. Men backup planen är den gröna 67:an
Vad tror ni, blir det Baylinda eller gröna?
Boxerville » Projekt » Ambulans VW model 271 "Belinda" ska hon heta
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.