1

God dagens!

Har börjat fundera på att byta våran Passat 98 1,8t mot något mer ekonomiskt. Pendlar i dagsläget Nossebro-Uddevalla vilket är ca 7 mil enkel väg och då är inte passaten vidare ekonomiskt  ICQ/ab

De saker som behövs ta hänsyn till är att vi är 4 i familjen (varav en knatte som är 4månader och lär behöva ha med barnvagn ett tag till) som behöver få plats ifall den ordinarie familjebilen av nån anledning står still.

Har i det stora hela bara kört vw sen 2001, men är öppen för förslag för andra märken.

Kombinationen säker/snål i skatt och bränsle och familjevänlig verkar svår att uppnå, men var kan man hamna närmst?

Min bror har en Jetta -06 2,0fsi som är till salu, den känns hyfsat rätt efter önskemålen. Men tyvärr för dyr för vår del.

Så vad har ni för bra bilalternativ på lager  ICQ/ab

Jonas

Typ 1 -68
Waldburg

2

Skoda Octavia kombi, kanske?

3

Känns nästan som en Oktavia kombi är som Passaten jag har nu.

Typ 1 -68
Waldburg

4

Toyota Corolla, går billigt och krånglar sällan.

Blank  Typ1 -59.
Late bay buss -74
Och Late bay DH -73
Inte lika blank Split Eh -63. Såld

5

Passat tdi  ICQ/ag ,,,kanon bil det ICQ/ad

Typ 1 -58

6

skulle också säga vw diesel typ passat. kör själv 6 mil enkel varje dag med min polo och är fruktansvärt nöjd med driftsäkerhet och bränsle konto ICQ/ab

7

Min svåger har en Bora TDi -99 som han tydligen skulle sälja, så den känns ju som ett vettigt alternativ  ICQ/ab

Typ 1 -68
Waldburg