När använder man en sinter lamell? Vilka hk?
Har en motor på en 90-100hk går det lika bra att använda
en vanlig lamell? Fördelar och nackdelar?
Cinter vill man nog bara ha när man ska åka riktig dragracing. Nackdelarna är att den greppar hårt och äter drivaxlar och växellådor.
Man brukar ha ca 120 hk som riktgräns när man behöver byta från original 200 m och då i första hand byta tryckplattan.
Ali G
3 2014-07-14 11:28:37 Senaste redigerad av PPRMicke (2014-07-14 11:30:18)
Som svwerker skriver är det racing prylar du snackar om
Man brukar slå sönder växel lådan (typ diffen ) med den typen av prylar
Vi körde förr med std lamell o hårdare tryckplatta då var gränsen cirka 150-160hk
Med en sådan här tryckplatta och rätt lammel så klara du 300whp http://dalhems.com/sv/p/f4992f09ce9b465 … eg-1-765kg
Med en std lammel så bör det räcka till 180 hk
En ny std tryckplatta o lamell skall klara det som du behöver
/// Micke
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke
Tack för infon. Då har jag en sinter lamell till salu då.. Har för mig att det är 4 puckar.
eller bytes mot en 200mm original.
Tjuvar in på tråden,
Har själv 180 hp i min bubbla och i helgen hände något. Efter lite lek med kopplingen (ingen sinter) så blev det som Landelius sa "den här lådan håller inte att släppa kopplingen vid 8000 varv" (Han renoverade den för ett år sedan) Jag hade inte 8000 varv men bra nära när den slutade att driva och ett otäckt skrapande ljud framtonade istället. Tror ni att det är diffen? eller något annat?
Om man någon gång kunde bli vuxen! (57År)
