26

aha ett litet ihoplock  ICQ/af Har du en 1300 eller är det en annan motor också? Har en solex 30 pict 1 i min.

Ac Volks

Typ 1 -66 Rullande projekt! Just nu iaf..

27

Tobban skrev:

Wallberg: Bilen är besiktad augusti ut, så det blir å boka efter semestern skulle ja tro. Lite små fix kvar med bromsarna. Hur går det för din del då?

Slog sönder tråget igen Default/hmm En bekant till farsan jobbar med att svetsa alubåtar, han ska svetsa igen hålet och förstärka botten ICQ/ab

Behöver du låna en stroblampa så har jag nog en liggandes hos far min.

Typ 2 Buss -72 Renovering pågår

28

wallberg skrev:
Tobban skrev:

Wallberg: Bilen är besiktad augusti ut, så det blir å boka efter semestern skulle ja tro. Lite små fix kvar med bromsarna. Hur går det för din del då?

Slog sönder tråget igen Default/hmm En bekant till farsan jobbar med att svetsa alubåtar, han ska svetsa igen hålet och förstärka botten ICQ/ab

Behöver du låna en stroblampa så har jag nog en liggandes hos far min.

Aj aj, inte bra hurru. Tur det löste sig då ICQ/ab Tändningen är ställd me lampa nu så den är korrekt ställd. Var inte så fel ändå som jag trodde det skulle vara. Ställa på känsla fungerar ibland.

Ac Volks

29

Tobban skrev:

aha ett litet ihoplock  ICQ/af Har du en 1300 eller är det en annan motor också? Har en solex 30 pict 1 i min.

Sitter en nyare motor i den som påstås av ägare vara en motor uppborrad till 1600. Motorbeteckning är bara "A" så man får nog aldrig veta förrän jag skruvat upp den ICQ/ab

30

Tobban skrev:

Sitter en nyare motor i den som påstås av ägare vara en motor uppborrad till 1600. Motorbeteckning är bara "A" så man får nog aldrig veta förrän jag skruvat upp den ICQ/ab

31

Tobban skrev:

Aj aj, inte bra hurru. Tur det löste sig då ICQ/ab Tändningen är ställd me lampa nu så den är korrekt ställd. Var inte så fel ändå som jag trodde det skulle vara. Ställa på känsla fungerar ibland.

Gött att det har löst sig, måste ju vara år av att ställa in tändningen på äckliga gamla volvos som har gjort dig så skicklig ICQ/ad ska montera tråget ikväll, bara att kika förbi om du har lite för dig ICQ/ab

32

wallberg skrev:
Tobban skrev:

Gött att det har löst sig, måste ju vara år av att ställa in tändningen på äckliga gamla volvos som har gjort dig så skicklig ICQ/ad ska montera tråget ikväll, bara att kika förbi om du har lite för dig ICQ/ab

Haha måste nog vara det  ICQ/af Rullar bilen nu?

Ac Volks

33

Tobban skrev:

Haha måste nog vara det  ICQ/af Rullar bilen nu?

Bilen rullar nu, håller bara på att lacka om huven sen är den redo för nya äventyr ICQ/ab

34

Härligt! lägg gärna upp lite bilder på lackeringsarbetet, försöker få in lite grundkunskaper innan jag ska lacka om min i garaget ICQ/ab

35

Fullstrutsen skrev:

Härligt! lägg gärna upp lite bilder på lackeringsarbetet, försöker få in lite grundkunskaper innan jag ska lacka om min i garaget ICQ/ab

Glömde helt bort att ta några bilder under arbetet.

36 Senaste redigerad av Tobban (2014-08-20 20:07:28)

Då var det dags för en uppdatering, var ett tag sen nu.

Just nu håller jag på att försöka få bubblan igenom besiktningen, var förbi där å kollade läget och dom tyckte att bilen drog åt höger vid bromsning och att COn va för hög. Justerat till co och nu är det bara bromsarna kvar. Bytt båda hjulcylindrarna fram samt bromsslangar. Justerat in backarna etc men den drar fortfarande åt höger när man bromsar???.. Tips?
Förra veckan var man upp till pojkarna på Upnorth och kollade läget. Råkade  ICQ/af handla lite saker. Monterat en del av det ikväll och såhär blev det.

Blev riktigt dåliga bilder men här har jag iaf tagit bort värmerören och pluggat fläktkåpan och bytt plåten "framför" motorn till en helt tät. Passform? vad är det?
http://i102.photobucket.com/albums/m96/Tobban87/Bubblan/EA55F7E2-71CB-4969-9992-806A8B2944B7_zps3vvladbr.jpg

Nu börjar det roliga  ICQ/ab Ormbo och stinger monterad!

http://i102.photobucket.com/albums/m96/Tobban87/Bubblan/D0524F64-5A58-416A-BA93-650B0A0643DC_zpsr5jdu2mr.jpg

Fortsättning följer!

Ac Volks

37

looking good tobbe!

38

Ikväll lyckades äntligen bubblan rulla igenom kontrollstationen och nu vidare mot nya äventyr! Nästa steg: Projekt sänka bubbla! Nya spindelleder,spindlar, styrleder , hjullager, fetta upp framvagnen. Blir endast spindlar just nu sen i vinter blir det att klyva framvagnen å svetsa in dubbla sänksatser. Inte riktigt bestämt mig för hur mycket man ska korta? Vi får se helt enkelt. Känns iaf kanon just nu!   ICQ/af

/Tobias

Ac Volks

39

GRATTIS! Jag längtar tills jag får yttra dom orden.
Men gick den igenom med ormbo + stinger? har ju precis sådan uppsättning på min men är orolig att dom ska säga att det lever om för mycket..

40

Dom sa inget om ljudnivån.. Sitter ju insats i stingern å den blir lagomt tyst faktiskt ICQ/ab

NewfieldVW
1972 Bay buss

41

Tackar! Precis som redbanana säger så var det absolut inga problem, relativt tyst med insats, utan insats tror ja det blir problem!  ICQ/af
Hur mycket har du kvar på din nu innan besiktning?

Ac Volks

42

Grattis ICQ/ab

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

43

Vad är det för någon insats & vart kan man få tag på en sådan? för min lever om ganska bra ICQ/ae
Jag har kvar att fixa bromsarna höger fram som bråkar med mig, sen är det att fixa tuta & dra lite el. Sen "borde" allt vara okej.  ICQ/ad

44

Tackar Johan!

Köpte insatsen på upnorth, du kanske måste packa om insatsen, efter x antal år? så brinner tillslut dämpmattan upp och då blir det högljutt..
Eller så köper du en ny insats, kosta inte många kronor. Härligt hade problem med min höger sida också, men tillslut så. Bytta slangar och hjulcylindrar ökade bromstrycket markant gentemot tidigare. = Bromsar som faktiskt går att använda vid fara ICQ/ag

Ac Volks

45

http://www.classicvw.se/insats-till-sti … ts_id/3038  En sådän?

Ja det återstår väl att se hur bra jag får bromsarna inställda. ska fara och hämta bilen om 2 veckor så efter det blir det lite mer regelbundna uppdateringar ICQ/ab

46

Precis en sådan, ända åtgärden man gör på insatsen är att korta ner den 3-4 cm annars passar den inte riktigt i stingern.
Låter riktigt trevligt! Ser framemot det  ICQ/af

Ac Volks

47

Tobban: Vart ska du hålla på med den i vinter?

48

Framvagn,fälgar och lite smått å gott ska demonteras från bilen. Sen blir bilen ståendes på pallbockar under en presenning vid garaget antar jag.

Ac Volks

49

du ska inte höra med far om du får ställa upp den på vinden? ICQ/ab

50 Senaste redigerad av Tobban (2014-09-02 22:30:26)

Kvällens påbörjade projekt! Måste ju vara klar inför das auto #7  ICQ/af
Var sådär lämpligt drygt att få lös armarna. Men tillslut så! Nu är det byte av spindelleder sen montering av sänkspindeln. Sen nästa sida.

http://i102.photobucket.com/albums/m96/Tobban87/Bubblan/022614C6-7A60-408B-A13F-5B4E76DB85BC_zps6zqjka1s.jpg

Bjuder på en till bild. Rammlade över ett par gammla skidor. Självklart skulle dom upp på takräcket!

http://i102.photobucket.com/albums/m96/Tobban87/Bubblan/424B8894-FC49-4BE2-8794-01F225DE9B3B_zpsr42xhz7u.jpg

Ac Volks