Hej allihopa!
Då var det äntligen dags att presentera mitt projekt här på Boxerville (första inlägget dessutom). Man har alltid varit lite små intresserad av bubbla sen man varit liten, men efter man varit på Bugrun för första gången så var man helt plötsligt på bubbla jakt…jämnt. Tyckte man såg bubblor överallt ett tag, bakom varje buske, bakom varje träd. Sagt och gjort, siktet ställdes in på en 66as 1300 , lämpligt projekt. Inte speciellt mycket rost, besiktad , allmänt sliten, men fungerande. PERFEKT tänkte ja. En resa på 26mil söderut gjordes för att kolla på skapelsen, första provturen gjordes å allt kändes kanon! Självklart blev det affär!, Bilen hade rullat några mil per sommar dom senaste 10år så den behövde sträcka på sig lite mer ansåg vi. In på närmaste gör det själv hall och en service gjordes. Oljebyte,tändstiftsbyte och en allmän översyn. Nu var det bara att styra 26mil hemåt. En lååååång resa (5mil i stöten) blev det ,men bilen gick hela vägen hem! Men varmt gick den, RIKTIGT varmt. Dom som påstår att bubbla har dålig värme i kupén är hjärtligt välkomna på en åktur i min. Upptäckte senare att termostaten var pajj så spjället som reglerar luftflödet hade rostat fast, tät accpump i förgasaren så den var riktigt trött och då menar jag riktigt trött, men vad visste jag om det, man hoppar in i en bil man aldrig kört förut, en motor med 40 hästar som man inte kan någonting om heller för den delen. Men man visste att det inte skulle vara en raket!
Men efter en ordentlig genomgång av tändningen, förgasaren , ventiljustering , spjället ställt i öppet läge så fick den tillbaka sina hästkrafter. OJ vilken raket det blev nu!
Tills igår en vecka senare. Efter man bytt ventilkåpspackningarna så tänkte man ta sig en tur. Mullrade igång direkt och gick lugnt och fint på tomgången. Klev ut för att stänga motorluckan, men hann inte mer än kliva ut så sa det brak! lite rassel eller liknande sen blev det tyst. hum… nått hände. Verkar vara stum på cylinder nr4 och nr2, Ventilras? , kolvring som släppt? Hursomhelst så påbörjades ett motorlyft som kommer ske imorgon troligast. Det blev lite mer text än vad jag tänkt mig, men tänkte det skulle vara kul å dela med sig av min första tid med en bubbla här på Boxerville. En sak är i alla fall säker mer tid kommer det garanterat att bli! 
Här kommer några bilder:
/Tobias
Typ 1 -66 Rullande projekt! Just nu iaf..

...