Är det ngn som sitter på 36-37 mm halsringar till IDF,are samt F11 emulsionsrör.
Köpes eller bytes mot ngt.
//Mathias
Till vilken IDF förgasare? Jag gissar 44or eller 48or då det är stora halsringar.
Hur många behöver du?
Jag har kanske 2-3st till 44or över.
Ghia 57
"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"
Det är till ett par 48or, sitter 40mm halsringar i men jag skulle mindre.
Skiljer "ytterdiametern" på halsringarna mellan 44or och 48or?
Men kolla vad du har och är det rätt så är jag spekulant.
//Mathias
Ah glömde, behöver 4st eller så många du har.
Nu har jag inte skruvat med 48or, men jag utgår ifrån att diametern skiljer.
36, 40 & 44 IDF har olika halsringar, så då har nog 48 oxå olika.
Det är ju det som är skillnaden på IDF förgasarna 
48or är inte värst vanliga, så det blir nog inte lätt att hitta ringar till dom. Det är nog lättare att hitta nån som kan svarva ett par?
Ghia 57
"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"
Jack Sachette aka JayCee kan fixa nya halsringar i den storleken du vill ha. I detta landet vet jag att Andreas Jönsson (Gbg/Mölndal) gör halsringar till Ida iaf.
Logmech gör halsringar!
Aha men då har jag iaf fått det bekräftat att det är olika halsringar på 44an vs 48an, tack.
Då prövar jag att svarva egna på jobbet, får kolla lite vinklar å mått på dom jag har.
Men ngn som har ngt tips på var jag kan köpa emulsionsrören?
//Mathias
När jag ändå har lite kunnigt folk på tråden, kan denna munnstyckessats vara lämplig att köpa när jag ska bestycka ner 48orna lite lämpligt till en mild 1835a, är dessa ngn stans i närheten iaf?
Huvud: 140/155/160/165/170
Luft: 170/180/190/200/210
Kanske lättare att få svar på dom frågorna i motordelen av forumet, men munstycken hänger ihop med varvtal ventilstorlek och halsringar.
Anders
Jag beställde e-rör på ebay igår, likaså hållare till tomgångsmunstycken. Kan rekommendera alfa1750, han har i princip allt till weberförgasare av de flesta sorter.
Man brukar börja med att grundbestycka förgasarna utifrån det som Atrox skrev ovan.
Rekommenderad storlek på halsring är ca 4mm mindre än ventilsäte på insugsventil (större om man ska varva mkt och sikta på toppeffekt).
Sen lågfart ca 1,6 x halsring
huvudmunstycke 4,1-4,3 x halsring
Luft kan du börja på 180-200 och se om den går fett eller snålar på höga varv (över 4000).
Viktigt är att man synkat förgasarna ordentligt innan man börjar byta munstycken.. men först av allt kolla att alla spjäll står lika och att flottörnivå är rätt samt att nålventil håller tätt.