Ett riktigt långskott, men när jag kom ut till bussen härom dagen såg jag att popuptaket inte låg på ordentligt. Det visar sig att skruven som sitter i mitten på det ena x-formade beslaget framtill, gått av och även att själva beslaget krökts en aning. Det är en ganska lång (kanske va 60 mm) M5 som sitter där och den träs även genom en plastbussning mellan de två rören i x-et. Skruven har som sagt gått av och bussningen är borta sedan länge. Att skaka fram en ny skruv i gömmorna ska väl inte vara hela världen (nu har jag temporärt satt i en avkapningsbar dörrlåsskruv, för det var det jag hade till hands på jobbet), men bussningen kanske blir knepigare.
Jag tror förvisso att "själv är bäste dräng" i det här fallet, men om någon sett en slik monteringssats till salu, eller kanske rent av har ngt passande liggandes vore det intressant att veta. Plastbussningen är inte så avancerad egentligen, en vit cylinder ca 20 mm lång. Har kollat på westyorienterade sidor och hittar mycket mums, men inte just detta. Faktum är att jag inte ens sett kompletta beslag, vilket också skulle kunna vara intressant om det jag har kröks ännu mer.