1

Har ju en typ4 som byggs om för att turbomatas.
Hade i första läget tänkt att trycka genom mina dellorto 48or och dessa är nu ombyggda för ändamålet.
Till tändningen har jag sen tidigare msd grejor (box,spole,kablar osv) när jag körde motorn som sugmotor användes en 009 med ignitor.Tanken nu är att använda en wasserboxer fördelare med en vacumklocka från en saab 900 turbo för att få rätt tändningskurva när laddtrycket ökar.Men funkar det att ta ut vacum med dubbla förgasare?
Hade inte tänkt investera i nåt avanserat ladd/tändnings styrsystem så länge jag kör  med förgasarna. I ett senare skede lär jag gå över till insprutning och därmed även kunna styra tändning osv.vad det nu blir för system (ms,nira,vems osv) återstår att se frågan är hur jag löser problemet så länge.

2

du har ju inget vacum med ett trycksystem?,gör det enkelt kör ett fast tändläge,men det är ju klart att med en vacum klocka kan du trixa med tänd lägget för att få snabbt ladd tryck, Default/hmm

,ghia-65a ?, vw dragster old style ,vw p-38 dropp tank special under byggnad ,the beast buggy,