Otroligt bra utgångsprojekt. Bilen har använts och körts till början av 90-talet då den ställts av och monterats ner för renovering. Golvpanelerna bak hann bytas innan renoveringen avstannade. Har sedan dess förvarats i garage och sista ca15 åren i en loge.
För övrigt ovanligt rostfri och fin för att vara en gammal split. Finns lite rost och halvdana lagningar på fronten, kring ena bakljuset, skärmkanten fram och nederkanterna på sidodörrarna (har försökt fått med allt på bilderna).
Fram har man försökt bygga någon form av hemmagjord spoiler, vilket enkelt kan kapas bort. På vänster sida bak har det kapats upp för förmodligen någon form av luftintag. Vänster spindel är trasig och behöver ersättas, hjulet hålls fast behjälpligt idag så den går att rulla.
Bilen är mig veteligen komplett förutom inredning, hastighetsmätare & ev. några smådetaljer, en del dörr och sidopaneler till inredningen finns.
Ni som har lite vetskap om dessa bilar vet att en 13 rutors split buss inte säljs varje dag i vårt land och därav är priset på dessa skönheter därefter.
Bussen får du för 70 000 eller högstbjudande. Då är det prutat och klart, snabb och smidig affär. Bara att komma och hämta den!
Ska prutning förekomma, börjar vi på 95 000 och då släpper jag den inte för under 75 000!
Byten är inte intressant då jag redan har allt för många objekt ....