26

Är det någon som köpt nå ny utrustning till i år? Säkerhetsbälte till hjärnan verkar inte ha kommit än så mitt förslag till dom som ska köra är en Simpsons bandit intergralhjälm med tillhörande hybridskydd. En stol med öronlappar och skydd på buren runt huve + 50cm. Riktig sfi stoppning inte nå mjuk rörmokarisolering! Sätt dig i bilen och prova dit du når med huve. Jag lovar att du når längre vid en vurpa även om stolen inte lossnar!

Just ja! En sak till: olycksfall försäkring! Ta den dyra du kommer inte ångra dig!

Hoppas vi ses  ICQ/ab

Volkmasters

Powered by East Hill Welding

27

Herbie skrev:

Är det någon som köpt nå ny utrustning till i år? Säkerhetsbälte till hjärnan verkar inte ha kommit än så mitt förslag till dom som ska köra är en Simpsons bandit intergralhjälm med tillhörande hybridskydd. En stol med öronlappar och skydd på buren runt huve + 50cm. Riktig sfi stoppning inte nå mjuk rörmokarisolering! Sätt dig i bilen och prova dit du når med huve. Jag lovar att du når längre vid en vurpa även om stolen inte lossnar!

Just ja! En sak till: olycksfall försäkring! Ta den dyra du kommer inte ångra dig!

Hoppas vi ses  ICQ/ab

Så är det Ante!
Jag har själv åkt lite hipp som happ tex. stol på orginalskenor.
Får vara slut med det nu.
Besiktningarna på tävlingarna borde vara hårdare på kraven.
En som klotade med VW förra året på Tierp fick ok att köra med 4-punktsbälte i kombination med orginalstol från 50-talet.
Totalt livsfarligt och rena turen att inte föraren gjorde illa sig mer.

Volkmasters Sweden
East Hill Welding
Peace Performance
Nygrens Mekaniska
CSP
JP Motorsport

28

Nu har jag ju börjat med de här 402m åkandet, med en gammal moppe hjälm! Åker ju inte fort än, men hoppas det går fortare för varje år!
Tänkte skaffa en riktig hjälm i år, tips mottages! Kollade på reglementet och kom fram till att man bör köpa en hjälm med Snell-SA2015 märkning, då är den godkänd fram till 2027!

Funderar på:
https://www.mlimits.se/personlig-utrust … -rj-3.html
Öppen hjälm 3500pix

Eller
http://www.racepart.nu/huvudkategorier/ … order=DESC
Den senare är intergraltyp, extra säker men dyrare, 4750pix

Kom gärna med förslag!

Typ1-65 Rubinröd taklucka,Typ1-56 objekt, Typ1-50 grön objekt, Typ1-73 (vinter skott), Typ1-74 , Typ1-56, P911SC-81 utan motor just nu, T-Ford-27, Formula vee.

29 Senaste redigerad av PPRMicke (2017-02-09 22:02:51)

Hej
Har du läst vad Ante skrev (Herbie)
En länk till JP (agentur ) på den hjälmen som du har kikat på http://simpson-europe.com/helmets?product_id=52 Några kr att spara
Om du har möjlighet att testa en hjälm så är det att föredra ( ibland passar inte dom så bra som man tror
Om jag fick fritt välja prylar så skulle jag lägga till en nackkrage och hanskar
hur har du med sele ( bälten )
Ofta är Jp på dragracing marknaden ( Åby18/2)  ( norrköping) där är det ofta 10%  på simpson prylar
Du får gärna ringa o fråga dumma frågor om du vill om sådant
0738 457227
Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering   Och arborrar

30

PPRMicke skrev:

Hej
Har du läst vad Ante skrev (Herbie)
En länk till JP (agentur ) på den hjälmen som du har kikat på http://simpson-europe.com/helmets?product_id=52 Några kr att spara
Om du har möjlighet att testa en hjälm så är det att föredra ( ibland passar inte dom så bra som man tror
Om jag fick fritt välja prylar så skulle jag lägga till en nackkrage och hanskar
hur har du med sele ( bälten )
Du får gärna ringa o fråga dumma frågor om du vill om sådant
0738 457227
Micke

Banditen är det man ska ha mao.
Nu kör jag som sagt inte fort än men tänker att jag ska köpa rätt grejer från början, men hjälm, krage o handskar är nog rätt.
Åkt med trepunkts rullbälte o orginalstol hitintills. Byter till stol som möjliggör riktigt sele, så ska kolla på det.
Ringer kanske och babblar lite någon dag  ICQ/ab

Typ1-65 Rubinröd taklucka,Typ1-56 objekt, Typ1-50 grön objekt, Typ1-73 (vinter skott), Typ1-74 , Typ1-56, P911SC-81 utan motor just nu, T-Ford-27, Formula vee.

31

Köp banditen och ett hybridskydd! Bara hjälmen är för klen om du slår huvet i buren/karossen! Hybriden håller skallen still och minimerar skador! Det behöver inte gå 200 för att göra en vurpa!
Lycka till med racingen  ICQ/ab

Volkmasters