Hoppas någon vill ta över mitt projekt, baja från 68- och de är den första bubblan jag äger.
Tänker skriva detta så utförligt som möjligt så ni vet vad ni har att förvänta er, om jag missat något är de bara att höra av er!
Motor:
Sitter en 1500 enkelports motor i som funkar riktigt bra om man ställer in den lite bättre
köptes av någon här på bv o ska ha varit hyfsat nyrenoverad vid de köpet. kört fram o tillbaka till bugrun 2013 med ett generatorras som följd.
(generatorn är bytt) Dock går motorn inte riktigt som den ska, insuget blir frostkallt och den baktänder lite, gissar på brytarna. Efter rengörning av förgasaren så började den dö på tomgång dock kan de vara en tillfällighet o försvinner säkert om man börjar köra lite. Sist jag starta så hoppa den igång efter ett halvt varv på startmotorn, har varit lite olika, ibland har man fått nöta lite. Motorn ska vara lite lätt portad enligt förra ägare o de sitter en stinger på.
El:
Elen såg ut som ett ormbo när jag själv köpte bilen o de har jag försökt fixa till så de ser mycket bättre ut iallafall, hade egentligen velat slita ut all el för att helt o hållet dra nytt.
Finns lite kvar att koppla.
Bromsar:
Bytt höger bromsok fram, va lite dyrt då jag handlade de från dalhems för en tusing. Har även bytt huvudbromscylindern samt några bromsrör. Bromspedalen tappade tryck även efter huvudcylinder o bromsok var bytta och upptäckte att de läckte från behållaren, dragit nya slangar från behållaren till huvudcyllindern men har inte fyllt på med bromsvätska än då tiden inte räckt till.
Kaross:
Bottenplattan tycker jag ser fin ut, finns nog inte nå rost under vad jag vet. Karossen isig har lite spackelsprickor medtagna från 80-talet. samt lite ytrost på sina ställen. Bilen var ju självklart 80-tals stukad när jag köpte den, tyvärr var dörrarna dåliga så nu sitter de ett par andra i fel färg på.
Däck o fälg:
Whitespoke fälgar, 14" fram torra whitewall. 15" bak lite bredare o med bra gummi
Färg:
Flerfärgad från 80-talet typ regnbåge eller pridefestivalen för den delen. I mitt huvud heter de 80-tals styling
... Lacken är dålig och de skulle inte vara någon dum idé att slipa ner hela karossen för att sen svetsa lite, spackla o lägga på fräsh färg.
Inredning:
Baktill är den otroligt fin, både i tak o säte. Fram skulle de behövas en ny instrumentpanel samt fixa iordning färgerna på karossen. Tyget i taker har släppt lite i framkant.
Ljud: Sitter 2 6x9 i hatthyllan bak o två vad kan de va typ 5.5or i dörrarna.
Behöver sälja bilen omgående o helst innan jag ändrar mig, behöver en till bil rullandes pga ändrade arbetsförhållanden.
Bilen behöver tas på släp som den står nu.
Pris: BUD
Riktpris: 8tkr
Vad jag vill ha efter pengar jag lagt ner o köpt bilen för o som jag tycker känns rimligt mot mig själv men vet att jag inte kan få: 17 000kr
Köpte bilen för ca 1.5år sen för 14000 o lagt ner några tusen till, motorn tex köpte jag för 2-3 tusen tror jag + bromsok o massa annat...
Ring eller smsa, svarar jag inte ringer jag upp! Går självklart även bra att skriva här eller maila mig.
Mitt nr: 0762 00 42 68
Email: [email protected]
Mvh Matte