1

Har väl aldrig grejat direkt med förgasare så mina kunskaper är väldigt begränsade.
Men till frågan, går det bestycka ett par 48or så att dom fungerar till en mild gatmotor.
Orginalvev, 284graders bugpack kam med 10,54 lyft, orginaltoppar som skall vara portad av Grottis med om jag mins rätt 40mm insug och kanske 35 avgas? Osäker på kompet.
Mina Kina webrar är bestyckade enl:
Venturi:              40
Main jet:            150
Ari corrector jet: 180
Emulsion tube:    F2
Idle jet:              60
Pump jet:            50

Går det att få det att fungera eller ska jag leta mig ett par 44or?

Tacksam för svar

//Mathias

2

Kolla i min nyligen aktiva tråd så ser du vilka råd jag fick:

http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=28015

Har en "sommarblå" [original VW-kulör] 1303S -73.
Lite före/efter-bilder finns på Garaget och min projekttråd är här på Boxerville

3

Ah perfekt, fanns lite matnyttigt där, tack.
Men en fundering, skulle en mindre halsring vara bättre?
Är det samma ytterdiameter på halsringen från en 44a så jag skulle kunna använda den?

4

Skulle sätta i original storlek på halsringar, dvs 37mm. Man brukar räkna på att halsringen skall vara ca 4mm mindre än minsta diametern, dvs ventilsätet.. Du skulle egentligen kunna ha ytterligare mindre halsringar, men osäker på om det finns att tillgå.

5

Ok, men då ska jag jaga rätt på mindre halsringar helt klart.
Det är en kille på blocket som säljer munstyckessatser, kan det vara lämpligt?
http://www.blocket.se/vi/41431711.htm
Kan det vara en lämplig sats som är till 48orna?
Vad tror ni, skulle jag ha bytt e-rören oxå?
Tusen frågor.... Oerhört tacksam för all hjälp jag får.

6

John på aircooled.net rekommenderar F11 för halsringar på 39mm eller mindre och F2 40mm eller större.