Hittar inte listan, vad är det för slutväxel i en typ1 AB låda?
AB satt i 1300 och har 4,375 i slutväxel.
Listan:
Ok, tackar 
För att bryta tråden lite, vilken låda vill man ha om man vill ha så "lång" fyra som möjligt för stt få ner varvtalet när man ligger uppåt 100km/h?
För att bryta tråden lite, vilken låda vill man ha om man vill ha så "lång" fyra som möjligt för stt få ner varvtalet när man ligger uppåt 100km/h?
För tyngre bilar så funkar de med 4,125 i slutväxel bäst och lättare 3,875. Fyran skiljer inte mycket mellan de två men däremot de övriga växlarna.
Sen vad man ska ha beror rätt mycket på vad man har för motor, lågt varv kanske inte är det bästa med "din" motor.
Ali G
Du kan ju även sätta dit större däck bak för att få ner varvtalet lite. Jag har 225/60 bak och det gjorde faktiskt en del på min låda med 4.375 i slutväxel. Dock vill jag ha tag i en AT med 3,875 senare.
Jag föredrar hellre annat utväxling före högre däck
Finns 3.875 utväxlingen i någon svingaxellåda?
Ett Ps Det är 0,93 på fyran som har 3,875 och 0,89 när man har 4,125 = -200varv skillnad mellan 3,875 å 4,125
Här är lite info från MH om detta http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=22360
/// Micke
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke
För att få en korrekt jämförelse mellan de olika lådorna så räknar man ut totala utväxlingen, dvs fyran OCH slutväxel.
0,93x3,875=3,60375
0,89x4,125=3,67125
Där ser man enkelt att det inte skiljer så mycket på fyran, däremot är de övriga växlarna i princip samma och det gör att tunga bilar kan kännas lite slösa på ettan till trean med en 3,875-låda.
Ali G
Jag föredrar hellre annat utväxling före högre däck
![]()
Finns 3.875 utväxlingen i någon svingaxellåda?
Ja i 1300s ;-)
12 2014-06-04 18:39:46 Senaste redigerad av Banansvamp (2014-06-04 18:40:33)
Även karmann ghia och typ181 av tabellen att döma 
