Är det viktigt vilken ordning man luftar bromsarna?
Gäller en splitbuss 64:a
Herbie bubbla 1500 -70
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » Vilken ordning luftar man bromsarna?
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Är det viktigt vilken ordning man luftar bromsarna?
Gäller en splitbuss 64:a
Vet faktiskt inte om jag gör rätt, men jag börjar med den broms som har kortaste vägen till huvudbromcylindern och slutar med den som har längsta vägen. Googlar man på frågan så ska man göra tvärt om 
Jag tror inte att det spelar någon roll, jag har då inte märkt någon skillnad. 
Jag tror inte att det spelar någon roll, jag har då inte märkt någon skillnad.
Ok! Måste ta och lufta allt IGEN iaf!
Tack!
Vet faktiskt inte om jag gör rätt, men jag börjar med den broms som har kortaste vägen till huvudbromcylindern och slutar med den som har längsta vägen. Googlar man på frågan så ska man göra tvärt om
Du ska ALLTID börja med den broms längst bort från huvudbromscylindern för att få ut så mycket luft som möjligt ur systemet. Annars finns det risk att det blir kvar lite luft i systemet.
Börja längst bort som Mattyyy skriver samt så justera ut backarna först innan du börjar.
Verkar vara nåt annat än luftningen som strular!
Märkte nu när jag hissade upp den att vänster fram går att snurra på fast pedalen är i botten.
Justerade då in klossarna så dom nyper bra och inte går att rubba när bromsen är i botten.
Men det tar inte många varv innan klossarna tar dåligt igen.
Måste ta loss trumman och kolla vad det kan va som spökar.
Du måste justera ut backarna så att de ligger på innan du luftar annars får du inte ur all luft.
Jag har provat att lufta det som ligger närmast HC och jag har inte märkt någon skillnad mot att börja längs bort.
En liten update!
Det hade kommit fett på bromsbackarna, därför dom inte tog så bra
Förstår fortfarande inte hur det gått till dock, tyckte jag va så noga när jag förde tillbaka trumman.
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » Vilken ordning luftar man bromsarna?
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.