Hämtade denna skönhet i Eskilstuna för nån vecka sen, visst är den fin...men jag är rädd att jag "förstör" den, för jag gillar ju blanka fina bilar.
Den har verkligen äkta patina, något den fått genom att stå garagerad under ett träd i 37 år. Visst finns det rost, det finns mycket i trösklar o bottenplatta. Reservhjulsbalja o bakre stötångarinfästning bl.a.
Men den är också nära nog komplett, pilar, bakljus o W-lucka sitter kvar, o även en Alberth spegel. Inredning o framhuv kommer från en sen länge skrotad 59:a o är inte original till bilen. Inredningen tänker jag därför behålla till min andra bil, just en 59:a. Det har tillkommit ett takräcke sen jag fick hem den....i samma goa skick. Skärmarna är original, utom v. bak. Dvs helt rätt framskärmar (för de petiga).
Denna bilen är värd en varsam renovering där utsidan behålls intakt, för det är inget fusk över dess skick.
Bilen kostar "från" 10.000:-, känner någon att han vill ge mer (buda) så börjar vi på 10´o sen ger vi det en vecka. Nu är budgivningen igång o avslutas kl 15.00 den 5 juni, allsmäktig forumstid.
Jag kommer att lägga upp fler bilder här vad det lider.
Tel. 0706989783 inte senare än kl 22.00