1

Vore tacksam om någon kunde tipsa mig om någon ute i landet som kan renovera mitt cabriolet tak till bubbla -72 för rimliga pengar. Vet att det är dyrt generellt sett men de priser jag fått från Stockholmsregionen gör att man ramlar baklänges. Offerter hitintills har varit från 35 - 55.000. Alla nya delar finns såsom yttertyg i canvas, innertak, mellanlagret, wirar samt alla träramar. Borde egentligen i princip bara vara att montera. Tacksam för tips.

2

Nisslars.finns här på forumet

3

Hej Hasse,
Tack för tipset. Har med glädje följt din egen renovering. En god förebild för oss alla som försöker.
Har varit i kontakt med Nisslars. Skall träffa honom i veckan. Han flaggade dock för att jag skulle räkna med runt 40 inkl. Moms
Det är väl förmodligen så att det kostar de här pengarna vart man än vänder sig eller också får man väl bara satsa på bra väder så att det inte regnar in när man väl är ute och kör.
Anyway Hasse tack för kontakten

4 Senaste redigerad av mr.notchback (2014-05-28 18:46:45)

Hej. Jag vet om en komplett cab till 1302 i ett mycket bra skick. Den var till försäljning för ng. månader sedan som en cab till en 1303. Men när jag synade den så var den till en1302.Jag lovade att kolla upp om ng. annan kunde ha behov av den, men det har jag glömt tills nu. Den var i ett mycket bra skick, som ny. Det bästa var nog priset ca: 4000:- Den finns i Växjö trakten. Jag skickar dig ett PM. med namn och tel. nr. Annars kanske någon annan knycker den framför näsan på dig. ICQ/ab Ps. Om någon vet om en cab till en 1303, så hojta till ds.

5

Mr. Notchback,
Kalasbra!! Vad vänligt av dig.
Jag håller ögon och öron öppna avseende cab till 1303

6

Mr Notchback,
Vet inte riktigt var jag kan hitta ditt PM. Om du orkar så kan du slänga iväg ett mail till mig på [email protected]
Stort tack på förhand.

7

Mr Notchback
Fick ditt PM. Ringde till personen men hon berättade att den hade sålts praktiskt taget omgående. Tack i varje fall för ditt tips.

8

Fredricsvwcab skrev:

Alla nya delar finns såsom yttertyg i canvas, innertak, mellanlagret, wirar samt alla träramar. Borde egentligen i princip bara vara att montera. Tacksam för tips.

Om du redan har köpt alla delarna till suffletten handlar det inte om de summor du beskriver för att göra jobbet. I alla fall inte hos mig.

Rainy 1200 -60
Sunny 1303LS -74
Rusty 1303S -73
Fodervärd VWHK:s buss

9

Nisslars,
Ser fram emot att träffa dig imorgon kväll. Har hört mycket gott om kvalitén på dina jobb.