Nu har jag letat runt på forumet och inte hittat något svar på mitt problem.
Jag har fått min motor till att gå hyffsat bra, men problemet är att laddningslampan lyser hela tiden. Jag har koplatt bort generatorn och kört den som en motor och den snurrar lätt.
Jag har hängt på remmen och mätt över polerna på generatorn men det visar ca 0,05volt. Kolen verkar ok och fjädrarna trycker på dom. Batteriet som sitter i bilen ska enligt den som jag lånaden det av vara lite dåligt, men jag har startat bilen flera gånger och den startar lätt. Jag har inte kört några längre sträcker med den eftersom bromsarna inte är riktigt ok ännu.
Har tidigare tömt batteriet när jag låtit tändningen stå på när jag fixat med elen och när motorn inte startade. Då fick jag ladda det med batteriladdare, men nu har jag inte gjort det sedan jag fick igång den.
Laddningslampan luser lika start när tändningen är på som när man har startat den och när man varvar.
Kan generatorn vara kass även att den går att köra som en motor? Mottager gärna förslag på vad det kan vara för fel Glömde skriva att det är en Typ 1 med H-motor och likström
?