1

Säljes en vw 412 LE Variant -73... Finns INGEN på blocket, och inte heler på Ebay när jag kollade i går... Bilen vart avställd -84, och trillade ur registret troligtvis sent -87 el tidigt -88 då sista "bevis" för att denna bil med det gamla reg-nr är från -86 (senast godkända bes)... Jag har gjort ursprungskontroll så det är inga problem att få in den i registret igen... Stått torrt i lada sedan slutet på 80-talet och klarat sig bra från rost, men inte helt rostfri så klart... Det sunda förnuftet säger mig att man bör gå igenom drivlina, bromsar och ALLA gummidetaljer... MOTORN GICK RUNT NÄR JAG KOM ÖVER DEN FÖR CA 2 år sedan....!!!!

Vettigt bud emottages med största tacksamhet... Svårt att prissätta ngt så UDDA... Bud under 6000:- = Folkracebygge... Skulle ev kunna tänka mig bytas mot buggy med LITE att göra, el annat kul på fyra hjul...

Ring 0768-714000 el Maila [email protected] för mer info alt frågor... Bilen står i VästraGötalands-län, utmed E20 (inomhus, i garage)

Jag är inte heller främmande för export...!!!

2

Du vet väl att en ursprungskontroll är personlig o inget som kan överlåtas vid en försäljning...

O utan bilder lär den bli svårsåld, även med mördande reklam.

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

3

Ja, jag vet att ursprungskontrollen är personlig, MEN jag har kvar exakt samma dokument som jag skickade in så det lär inte vara ngr problem även för nästa ägare... Bilder fås på MMS om intresse finns alt på mail om seriöst intresse finns...

4

Mkt ovanlig bil.
Hoppas du får den såld och att den kommer ut på vägarna.
ICQ/ab
Mvh
Larsa

Idag:
-69 Typ 1 Baja-buggy// ICQ/ag
Förr:
-63 Typ 3 1500 Notchback // Såld ICQ/ac

5

Larsa10 skrev:

Mkt ovanlig bil.
ICQ/ab
Mvh
Larsa

JA, det hoppas jag också, och då helst i Sverige...Fanns inte mer än drygt 100 kvar hos transportstyrelsen i fjol, och vet att jag såg fyra på blocket förra året (tre 411, men de var ju så slut så dom lever på sin höjd som reservdelsbilar, men troligtvis skrot, och en 412 men det var till ett pris som var betydligt högre än vad jag vill ha för min)...

Står ju faktiskt "bytes mot kul på fyra hjul", 1500/1600 är inräknat i "kul på hjul"... ICQ/ad

6

Pm

412 ls variant -74 ( min 1:a bil, borta sen länge...)
1302s -71
Typ 2 -74
412 le variant -73
Typ 3 variant -64
412 pickup -73

7

Feskarn skrev:
Larsa10 skrev:

Mkt ovanlig bil.
ICQ/ab
Mvh
Larsa

JA, det hoppas jag också, och då helst i Sverige...Fanns inte mer än drygt 100 kvar hos transportstyrelsen i fjol, och vet att jag såg fyra på blocket förra året (tre 411, men de var ju så slut så dom lever på sin höjd som reservdelsbilar, men troligtvis skrot, och en 412 men det var till ett pris som var betydligt högre än vad jag vill ha för min)...

Står ju faktiskt "bytes mot kul på fyra hjul", 1500/1600 är inräknat i "kul på hjul"... ICQ/ad

Lol! ICQ/ag
Jag förstår. Förhoppningsvis så är notchen redan såld. Default/hmm
Tror nog att du får den såld ändå. ICQ/ab

Idag:
Förr:

8

Ja, det löser sig nog vad det verkar... Är bra tryck på mailen, så med lite tur kanske jag slipper lägga ut den på blocket också...:P

Hmm, hur kan din 1500 vara såld om min 412:a är kvar... Skulle inte vi byta...;) *ironisk*

9

Just så var det, byte. ICQ/ab
Faktiskt så var det en sk "seriös" spekulant som fick kalla fötter...
Tröttsamt värre. Default/hmm

Idag:
Förr:

10

Larsa10 skrev:

Just så var det, byte. ICQ/ab
Faktiskt så var det en sk "seriös" spekulant som fick kalla fötter...
Tröttsamt värre. Default/hmm

Är fortfarande "seriöst intresserad" och byter mer än gärna...;)...

11

Problemet är att jag har skaffat hoj och tänkte vara folkalös ett tag. Default/hmm
Tror nog att jag skulle vilja ha mer i mellan än vad du vill ge. ICQ/ab
Dock så är du mer än välkommen att försöka. Dra iväg ett pm med ett bud. Det värsta som händer är att du får ett nej. ICQ/ag

Idag:
Förr:

12

Mitt erbjudande kvarstår  ICQ/ad

1302s -71
Typ 2 -74
412 le variant -73
Typ 3 variant -64
412 pickup -73

13

Larsa10 skrev:

Problemet är att jag har skaffat hoj och tänkte vara folkalös ett tag. Default/hmm
Tror nog att jag skulle vilja ha mer i mellan än vad du vill ge. ICQ/ab
Dock så är du mer än välkommen att försöka. Dra iväg ett pm med ett bud. Det värsta som händer är att du får ett nej. ICQ/ag

Såg vad du villeha, och även om du går ner lite, och jag får jättebra betlat för min 412:a så känns det som ett ENORMT STEG innan det att vi ens nästan är överens...:(

14

Andymalm skrev:

Mitt erbjudande kvarstår  ICQ/ad

JO, men då får du hoppa upp lite i pris än minimi-pris på 412:an, annars kan jag ju lika gärna bygga folkrace....

15

Jag förstår och det är helt ok.
Trodde ett tag du skulle slänga över ett bud inklusive 412:an och en peng i mellan... ICQ/ad
Som sagt, det värsta som händer är ett nej. ICQ/ab

Idag:
Förr:

16

Och eftersom det bara samlades bilder så testar vi igen, OBS....!!! Bud PÅ 6000:- = Folkrace, detta gäller ÄVEN vid BYTE...!!!!

17

Kom igen, någon som vill behålla bilen i Sverige...??? Fått bud från Tyskland och han vill hämta till helgen... (om HAN nu är seriös el ej, det återstår väl att se, men han ville sätta in handpenning med en gång.... Jag ser hellre att den är kvar i landet.....:(

18

Känns som det kan vara svårt att få 6000:- i Sverige då intresset inte är såå stort för dessa vagnar.
Även om den är fin så är det mycket jobb att få den att rulla på vägarna om den stått länge. Det i brist på stort intresse för bilen i Sverige gör sitt.
Jag diggar bilarna men har tyvärr fullt hemma i garaget. ICQ/ab

Mera känd som jb...

19

JBlom skrev:

Känns som det kan vara svårt att få 6000:- i Sverige då intresset inte är såå stort för dessa vagnar.
Även om den är fin så är det mycket jobb att få den att rulla på vägarna om den stått länge. Det i brist på stort intresse för bilen i Sverige gör sitt.
Jag diggar bilarna men har tyvärr fullt hemma i garaget. ICQ/ab

Jag är ju inte den som är den, ser att du åker typ3 Variant, "bytes mot kul på fyra hjul", det borde ju innefatta den... ICQ/ae Då är ju iaf platsen inget bekymmer längre...;)

20

Intresse finns, men budet är vad jag gett....

1302s -71
Typ 2 -74
412 le variant -73
Typ 3 variant -64
412 pickup -73

21

Andymalm skrev:

Intresse finns, men budet är vad jag gett....

Fått fem-siffrigt från Tyskland, men ser hellre att den blir kvar i Sverige, men inte till vilket pris som helst... ICQ/ae

22

Femsiffrigt... Då tycker jag att du ska sälja! Grattis!!! Synd bara att den lämnar SE  ICQ/ac

1302s -71
Typ 2 -74
412 le variant -73
Typ 3 variant -64
412 pickup -73

23

Andymalm skrev:

Femsiffrigt... Då tycker jag att du ska sälja! Grattis!!! Synd bara att den lämnar SE  ICQ/ac

Fast det tar emot, vill ju att den skall vara kvar i Sverige..... Så hoppas ju att NÅGON skall ta sig an detta vettiga objekt, el ge mig ngt "vettigt" i byte som jag inte behöver lägga ngt emellan på...  Default/hmm Ditt förslag är fortfarande med i beräkningarna, men är för mkt pengar emellan...  ICQ/ac

24

Bilder här skulle nog hjälpa. PM:a eller e-maila mig bilder annars.
/Anders

1303S 1974
Samt Mazda MX5, Smart ED, Husqvarna & Monarscoot

25

Feskarn skrev:

Jag är ju inte den som är den, ser att du åker typ3 Variant, "bytes mot kul på fyra hjul", det borde ju innefatta den... ICQ/ae Då är ju iaf platsen inget bekymmer längre...;)

Hehe ja det vore nåt det, men då skulle det varit en 0 efter ditt 6000:-.  ICQ/ad

Som sagt, intresset i framförallt Tyskland är ju stort på dessa vagnar. Där kan du få 6-siffrigt, i Sverige betydligt lägre tyvärr.
Och vill du att den ska vara kvar i Sverige så har du ju en köpare i Andymalm. ICQ/ab

Mera känd som jb...