1 Senaste redigerad av hakansson_ (2014-05-05 17:13:26)

Hej har spånat en del på hijackers till min typ 1 -68, någon här som vet hur mkt sådana höjer/sänker om de är någon ide för mig att skaffa sådant eller om de är vettigare med helluftfjädrat. vill helst kunna ställa bilen på backen men även kunna köra över gupp och liknande utan större problem.  ICQ/ab har letat igenom större delen av forumet men inte funnit Någe svar.

2

Det beror på vilken kompressor du har jag kör med volvopump, fram är 10cm fult möjligt om hijacker dämparna klarar det dvs, bak har jag lyft den max 5-6cm men det kräver 10-12bar med mina dämpare och det tar tid att fylla tanken så den tog jag bort. Mina sköt under färd då jag höjde den när min v-låda sletslös för att kunna ta mig hem och då var jag jätteglad att den var 3-4cm från backen, sedandess har jag kört utan men dom ska nog dit igen,
Jag kör den utan luft låg och höjer den vidbehov med förlängda svärd så toe-in stämmer vid långkörningar Default/hmm

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

3

Då känns de som att luftfjädrat är ett vettigare alternativ då jag egentligen vill kunna ställa den helt på backen iallafall i fram. får se hur mkt jag kan skrämma fram ur plånboken ICQ/af