Vad jag har förstått finns det en del folk intresserade både vw och icke-vw, låt oss se.
En ideell förening med minst 5 medlemmar bör kunna sätta igång, sen kan man ta in hyresgäster
så blir kostnad per medlem/hyresgäst ganska överkomlig.
Jag har varit och tittat på flera lokaler med blandat resultat. Har fastnat för en specifik som har flera plus
dock kan man söka vidare, utbud finns (dock inte så att alla parametrarna passar). Den jag tittat på sist:
- 400 kvm uppvärmd (värme ingår) källarlokal, ren och fin. 2,5m takhöjd
- Väldigt välplanerat alla ytor kan utnyttjas
- 5 min från Malmö centrum, bensinmack, Lidl och andra stora mataffärer precis intill.
- Lokalen är väldigt anonym och diskret, ingen insyn, fönstren har solfilm
- egen bred bilramp ner till källaren med egen stor ingångsport
- hela huset ägs av en kulturförening med 100+ medlemmar
- egen toalett
- små källarfönster som ägaren kommer att sätta galler på
- ytterligare en grind (låsbar) i rampen kan sättas upp av ägaren
- hela huset är larmat
- i huset (1 lägenhet) bor fastighetsskötaren som bevakar
- föreningen har fått många förslag från potentiella gäster och tyckte att veteranbilar var bra, man får mecka dygnet runt
- stor tryckluftskompressor som eventuellt (mot en summa) kan tas över
- tillgång till sällskapsrum (kostar en liten slant) med biljardbord, storbildstv, jacuzzi, bastu, etc
- tillgång (gratis) till en stor bakgård med träd och gräs där man kan grilla
- plats så man kan sätta upp en svarttavla och ha VW undervisning/benzingesprehen (min tanke är att ta in gästtalare)
- m.m.
- m.m.
intresserade skriver pm till undertecknad så får vi inleda en dialog
Ich versuchte mal genormt zu sein. Das waren die schlimmsten zwei Minuten meines Lebens.
Tra il dire e il fare c'è di mezzo il mare.
1965* 21W Samba (MCode 430 114) - 51 BD Standard Microbus (Type 22A. M62) - 1967 Westfalia pop-top (SÅLD)
* 1965 enligt chassinummer. Reggad som 1964 - │o\w/o│