1

Jag har problem med ett evigt oljeläckage vid ena bakhjulet på 67:an (Domänbussen), dvs att när jag kör så slungas det ut lite olja någonsatns från axel eller reduktionsväxeln. Jag har bytt packningssats två gånger men med samma resultat, eller utan resultat om man säger så. Det är en ljusgul olja så det borde vara växellådsolja.

Någon som varit med om detta och har en lösning?

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _  _ _ _ _  _ _ _ _ _
            1966 1300, 1973 Kleinbus, 2012 T5 biogasbuss

2

Du har väl skador på ringen som sitter på axeln genom packboxen, då skadas packboxen så fort det börjar rulla igen. Sen har du väl placerat den stora O-ringen på rätt ställe? Den ska ligga på lagrets utsida o inte i botten på överfallet.
Distansen har också ett fräst spår där lilla O-ringen ska ligga, så du har kanske vänt distansen åt fel håll??

Din pall hämtades här kl 12.30  ICQ/ab

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

3

Ska kolla på det du pekar på där 25hp, problemet var troligen att jag lämnade in bussen på verkstad som sade sig kunna vid första bytet. Han hade NOLL koll visade det sig. Jag vet inte vad han gjorde men det blev sju resor värre.
Den käkade den stora O-ringen direkt iaf. efter verkstadsbesöket. Om saker är vänt åt fel håll vet jag inte. Jag har en sprängskiss men kan inte se sånt från den.

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _  _ _ _ _  _ _ _ _ _
            1966 1300, 1973 Kleinbus, 2012 T5 biogasbuss